پایگاه خبری انتخاب
1400/06/05
08:36
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل / طالبان: موسیقی حرام است / انتقال چند هواپیمای افغانستان به ایرا...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل / طالبان: موسیقی حرام است / انتقال چند هواپیمای افغانستان به ایران / سازمان تبلیغات پس از تعطیلی رشته نمایش برای دختران: ما طالبان نیستیم




در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.




کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد


حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است و پیش از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.




سازمان تبلیغات پس از تعطیلی رشته نمایش برای دختران: ما طالبان نیستیم


چند روزی است که هنرجویان دختر گروه هنرهای نمایشی هنرستان دخترانه سوره و همچنین تعدادی از چهره‌های هنری واکنش هایی را مبنی بر مطرح شدن خبر تعطیلی رشته هنرهای نمایشی این هنرستان با دستور ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، نشان داده‌اند. در این خصوص سید حسام الدین حسینی مدیرکل ارتباطات و رسانه حوزه هنری سازمان تبلیغات گفت: هنرستان دخترانه سوره تعطیل نیست و حتی در رشته های سینما و گرافیک ظرفیت بیشتر شده است اما در رشته تئاتر تا یک سال تحصیلی فاصله می گیریم تا دوستان بازنگری و برنامه ریزی های لازم را در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش هنرهای نمایشی در هنرستان انجام دهند. البته هنرجویانی که ورودی بالاتر گروه هنرهای نمایشی هنرستان هستند به تحصیل خود ادامه می دهند و فقط ورودی جدید نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: ما مساله و مشکلی با هنر نداریم و طالبان نیستیم.




طالبان: موسیقی حرام است


ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفته است که "موسیقی در اسلام حرام است اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند."




۵۷ درصد مخازن سد‌ها خالی است


جدیدترین آمار ذخایر آبی کشور نشان می دهد که ۵۷ درصد مخازن سدهای کشور خالی است.




اتحادیه اروپا: قبلا با وزیر خارجه جدید ایران تماس داشتیم


«پیتر استانو» سخنگوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به انتخاب «حسین امیرعبداللهیان» به عنوان وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: وزیر خارجه جدید (جمهوری اسلامی ایران) شریکی است که ما با او قبلا تماس داشتیم. استانو افزود: منتظر ادامه مذاکرات مهم در خصوص بازگرداندن برجام به مسیر اصلی هستیم.




آخرین آمار کرونا در ایران


بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز ۴ شهریور۱۴۰۰تعداد ۳۶ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۴۰ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران به ۴ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۳۵ نفر رسید. همچنین۶۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر رسید.




انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل


وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه از وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل به دست یک عامل انتحاری روی داد. ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ تن زخمی شده اند و شمار نظامیان کشته‌شده آمریکایی هم به ۱۲ نفر رسید.داعش رسما مسئولیت انفجارها را به عهده گرفته است.




انتقال چند هواپیمای افغانستان به ایران


مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: بنا به درخواست شرکت کام ایر یکورود چند فروند هواپیمای افغانستان برای توقف موقت در فرودگاه مشهد هواپیما از افغانستان و ۲ هواپیما از ابوظبی در فرودگاه مشهد فرود آمدند. محمود امانی بنی با اشاره به اینکه این پروازها بدون مسافر هستند افزود: بنا به درخواست این شرکت تا مساعد شدن شرایط در فرودگاه کابل و برقراری امنیت پرواز در آسمان افغانستان این هواپیماها در فرودگاه مشهد مستقر هستند.



🆔 @Entekhab_ir

انتهای خبر

0
0