ایبنا
1400/07/23
09:26
هفته ریزش بازار سهام

هفته سوم مهرماه بازار سهام با ریزش شدید شاخص بورس آغاز شد و در نهایت هم بدون رشد پایان یافت و از کانال ۱٫۴ میلیون واحدی فاصله گرفت.

به گزارش ایبنا ، روز شنبه شاخص کل بورس با ۱٫۵ درصد افت و ۲۲ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم‌وزن بازار نیز با ۱٫۵۷ درصد افت در محدوده ۴۲۰ هزار واحد ایستاد. همچنین ارزش معاملات بورس در پایان بازار امروز در محدوده پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.


دومین روز معاملاتی این هفته، بازار سهام با افت ۱۰ هزار واحدی شاخص کل رو به رو شد و در پایان بازار شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد قرار گرفت و ۰٫۷۱ درصد افت را ثبت کرد.


کارشناسان بازار سهام افت قیمت دلار و رسیدن آن به محدوده ۲۷ هزار تومان و سیگنال‌های رئیس بانک مرکزی را دلیل مهم در ریزش شاخص دانستند. شاخص هم‌وزن در روز یکشنبه با حدودا شش هزار واحد منفی و ۱٫۴۰ درصد افت در محدوده ۴۱۴ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس نیز از مرز شش هزار میلیارد تومان فاصله گرفت و به محدوده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.


به گفته کارشناسان، این هفته نباید شاهد منفی شدن شاخص می بودیم چرا که گزارش‌های ماهانه خوب و افزایش قیمت‌های جهانی و قیمت سهم‌ها در کف را داتشتیم. برهمین اساس پیش بینی های براین است که این روند ادامه دار نباشد. همچنین مطرح شدن موضوع تحقیق و تفحص از سازمان بورس نیز در ریزش بازار در دو روز ابتدایی هفته نقش بسزایی اشته است.


دوشنبه اما شاهد رشد بسیار اندک بودیم که شاخص را نهایتا در کانال یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحدی قرار داد و رشد ۰٫۱۳ درصدی و ۱۸۶۹ واحدی را ثبت کرد. ارزش معاملات بورس امروز در محدوده پنج هزار میلیارد تومان قرار گرفت و نسبت به روز گذشته افزایش یافت. فارس، شپدیس و فملی امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای هم کیمیاتک، فسبزوار و برکت بودند.


سه شنبه گذشته روز سیاه بورس بود به نحوی که شاخص کل بورس در پایان بازار با بیش از ۲٫۵ درصد افت روبرو بود. شاخص کل بورس در پایان بازار چهارمین روز از هفته، با ۳۸ هزار واحد منفی (۲٫۶ درصد افت) در کانال یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم همسو با شاخص کل با ۱۲ هزار واحد منفی در محدوده ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت.


همچنن ارزش معاملات هم چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. ضمن اینکه ارزش معاملات خرد سهام نیز ۵۸۱۱ میلیارد تومان بوده که مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.


در نهایت در آخرین روز از هفته، شاخص از کانال ۱٫۴ میلیون واحدی فاصله گرفت و البته نسبت به روز قبل یعنی سه شنبه افت کمتری را تجربه کرد به محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید.


در این روز شاخص کل بورس ۲۱ هزار واحد منفی و ۱٫۵۰ درصد منفی را ثبت کرد و در مقابل شاخص هم‌وزن هم با هفت هزار واحد منفی و هشت هزار واحد افت معادل ۲ درصد منفی را ثبت کرد.


انتهای خبر

0
0