همفکران
1400/07/17
08:56
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید و فروش های بزرگان بازار

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۷ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد، شرکت سامان ساخت آریان ۱۳ میلیون از سهام بانک پاسارگاد، صندوق بازار گردانی تجارت ۲۶ میلیون از سهام بانک تجارت را و صندوق بازار گردانی گروه دی ۱۰ میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند.


اما صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی سپهر صاد ۵ میلیون از سهام بانک صادرات را بفروش رساند، صندوق بازار گردانی گروه گردشگری ایران ۱۶ میلیون از سهام بانک گردشگری را خریداری کرد و در مقابل شرکت هولارجی ۵۰ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند


در دارویی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از ۳ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد، شرکت سرمایه‌گذاری البرز نیز بیش از یک‌میلیون از سهام گروه دارویی سبحان و شرکت بیمه جمهوری اسلامی ایران ۵ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین را خریداری کردند اما در ادامه شرکت سرمایه‌گذاری البرز بیش از ۳ میلیون از سهام داروسازی تولید دارو را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۳ میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس بیش از یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر بیش از ۶۶ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری امید ایرانیان یک‌میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کردند، شرکت صبا میهن نیز بیش از ۲ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران یک‌میلیون و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۷۶ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کردند.


در پتروشیمی‌ها شرکت آکام ناژسانلی یک‌میلیون از سهام پتروشیمی گلستان را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از ۲ میلیون از سهام پتروشیمی تندگویان و بیش از ۱۵ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها نیز شخص حقیقی نزدیک به ۲ میلیون از سهام محورسازان ایران‌خودرو را خریداری کرد اما صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲ میلیون از سهام ایران‌خودرو دیزل و شرکت کرمان موتور ۱۶ میلیون از سهام گروه اقتصادی کرمان خودرو را بفروش رساند.




انتهای خبر

0
0