آکادمی هلاکوئی
1400/07/07
08:20
بانک SEBA اولین بانک سوئیسی دارای مجوز نگهداری دارایی های دیجیتال شد

بانک SEBA ، یک موسسه کاملا مستقر در…

بانک SEBA ، یک موسسه کاملا مستقر در سوئیس و با تمرکز بر ارائه دارایی های رمزارزی دیجیتالی ، امروز تایید مجوز CISA از سوی اداره بازار مالی سوئیس یا FINMA را برای تسهیل خدمات متولی سازمانی برای طرح های سرمایه گذاری جمعی انجام داد.


این اعلامیه این بانک را قادر می سازد که به یکی از اولین بانک های دارایی دیجیتالی در سوئیس و در واقع در جهان تبدیل شود که مجوز در این خصوص دریافت کرده است. این تاییدیه به موسسه اجازه می دهد فرصت های سرمایه گذاری بیشتری را برای مشتریان حرفه ای در بازارهای نوظهور رمزارزها فراهم کند.


این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)تاسیس شد و از فلسفه بانکداری دیجیتالی نسل بعدی حمایت می کرد ، اما پس از آن به عنوان پیشگام در بخش دارایی های دیجیتال تحت نظارت شناخته شد. یک سال بعد در آگوست ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۸)، این بانک به مجوز شرکت بانکی و اوراق بهادار خود دست یافت که برنامه SEBAwallet ، خدمات بانکداری الکترونیکی و کارت SEBA خود را به بازار عرضه کرد و از پنج رمزارز اصلی از جمله بیت کوین و اتریوم پشتیبانی کرد.


گیدو بوئلر(Guido Buehler) ، مدیرعامل بانک SEBA ، نظرات خود را در مورد موفقیت های اخیر بانک ها بیان کرد:


دو سال پیش بانک SEBA مجوز بانکداری و اوراق بهادار سوئیس را دریافت کرد و اکنون از شتاب تجاری فوق العاده ای برخوردار است زیرا تصویب نهادی دارایی های رمزارزی و دیجیتال در سطح جهان سرعت می گیرد. “


تضمین های نظارتی در چیزی که اغلب به عنوان بازار بی ثبات شناخته می شود ، به زودی توجه نخبگان اروپا را به خود جلب کرد. در اواسط سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، بانک مرکزی فرانسه Banque de France SEBA را برای مشارکت در پروژه آزمایشی دیجیتال یورو خود انتخاب کرد تا به بررسی امکان سنجی CBDC در پرداخت های فرامرزی بپردازد.


بوئلر همچنین در مورد پیامدهای دستیابی به مجوز CISA برای پذیرش در اروپا اظهار داشت:


با مجوز جدید CISA ، بانک SEBA به پیشگام خود در فضای دارایی های دیجیتالی نهادی ادامه می دهد. مدیران دارایی اکنون می توانند استراتژی های مبتنی بر رمزارز یا سایر دارایی های دیجیتالی را با استفاده از ساختارهای صندوق سرمایه گذاری متقابل در سوئیس که توسط بانک SEBA به عنوان نگهبان دارای مجوز CISA تامین شده است ، به مخاطبان گسترده تری ارائه دهند. “



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0