کانال کدال
1399/12/02
11:59
‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت 📊 نماد: فاما (صنعتی آما) 📝 معرفی شرکت: شرکت صنعتی آما یکی از قدیمی ترین و...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت



📊 نماد: فاما (صنعتی آما)



📝 معرفی شرکت: شرکت صنعتی آما یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های ایرانی در زمینه تولید انواع محصولات مصرفی صنعت جوشکاری می باشد. معمولا شرکت ها و کارگاه های بسیار زیادی در سطح کشور وجود داشته که از جوشکاری برای تولید و یا تعمیر و نگهداری محصولات خود استفاده می نمایند.



✳️ طرح های توسعه: - تامین مالی از طریق انتشار اوراق مرابحه بابت خرید مواد اولیه و تجهیزات تولید



❇️ ترکیب درآمدی شرکت: 🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۳,۸۶۷,۸۷۸


میلیون ریال و بهاى تمام شده درآمدهای عملیاتی مبلغ ۲,۱۳۷,۰۸۱ میلیون ریال می باشد.


🔹 تعداد فروش در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ به میزان ۱۵,۴۹۲.۱۷ تن است که نسبت به ۹ ماهه سال افزایش ۲۰ درصدی داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۲,۱۳۷,۰۸۱ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۵۲,۷۳۴ میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۰۷ درصد افزایش داشته است


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است .این نسبت از سال ۹۷ تا ۹۹ روند صعودی داشته است. میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۶۸.۲۰٪ می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۵۰.۶۷٪ بوده است. نسبت ROE در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی داشته است. نسبت ROE شرکت از متوسط صنعت ۴۲ درصد بیشتر می باشد که نشان دهنده عملکرد مطلوب مدیریت در سودآوری در قیاس با سایر شرکت های هم گروه خود می باشد. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. نسبت گردش دارایی ها در طی سال های ۹۷ تا ۹۹ افزایش داشته است. این نسبت در سال ۹۹ برابر ۱.۳۹ بوده در حالی که در سال ۹۸ عدد ۱.۱۸ را نشان می دهد و گردش دارایی ها در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ افزایش ۱۸ درصدی داشته اند. علت افزایش این نسبت رشد بیشتر دارایی ها به درآمد ها می باشد.



۲️⃣ اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۱.۵۳ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۱.۳۴ بوده است. اهرم مالی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۳۱.۶٪ به ۳۳.۸۷٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر افزایش ROE رشد حاشیه سود خالص و اهرم مالی و گردش دارایی ها می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #فاما ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:



انتهای خبر

0
0