آکادمی هلاکوئی
1401/02/23
12:20
ایلان ماسک: دوج کوین پتانسیل تبدیل شدن به یک ارز رایج را دارد!

ایلان ماسک(Elon Musk)، مدیر عامل تسلا(Tesla)، در توئیتی…

ایلان ماسک(Elon Musk)، مدیر عامل تسلا(Tesla)، در توئیتی اخیر، حمایت خود را از دوج کوین (Dogecoin) تکرار کرد و مدعی شد که این میم کوین، پتانسیل تبدیل شدن به یک رمزارز رایج را دارد.


ماسک بارها این میم کوین را «کریپتوی مردم» نامیده است تا جذابیت گسترده آن را برجسته کند.


به دلیل مکانیسم تورمی، دوج کوین یک ارز قابل دوام است. زیرا مردم را تشویق می کند بیشتر خرج کنند. بعید است که مردم این میم کوین را احتکار کنند، زیرا به عنوان ذخیره ارزش عمل نمی کند.


به گفته ماسک، از سوی دیگر، بیت کوین(Bitcoin) یک ارز ضد تورم است که باعث می‌شود «جایگزین خوبی» برای ارز معاملاتی نباشد.


با این حال، رئیس تسلا قبلا در مورد اینکه آیا Dogecoin می‌تواند جایگزین فیات شود یا خیر، ابراز تردید کرده بود.


ماه گذشته، ولاد تنف(Vlad Tenev)، مدیرعامل رابین هود (Robinhood) اظهار داشت که Dogecoin جایگزین بسیار ارزان‌تری برای شبکه‌های کارتی محبوب است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، زمان بلوک این میم کوین باید به ده ثانیه کاهش یابد.


در همین حال، Dogecoin اکنون بیش از ۹۱ درصد از اوج خود که یک سال پیش به دست آمده بود، سقوط کرده است. پس از توئیت ماسک، این میم کوین شاهد افزایش قیمت کوتاه مدت بود. با این حال، این میم کوین همراه با بقیه بازار کاهش یافت و اوایل این هفته قیمت آن به زیر ۱۰ سنت کاهش یافت.


بیلی مارکوس(Billy Markus)، یکی از بنیانگذاران این میم کوین، در توئیتی که توجه ماسک را به خود جلب کرد، می‌گوید که دوج کوین را دوست دارد. زیرا «می‌داند که احمقانه است».


این مولتی میلیاردر قبلا به شوخی پیش‌بینی کرده بود که Dogecoin می‌تواند به ارزی رایج تبدیل شود. به گفته این کارآفرین جنجالی، این “سرگرم کننده ترین نتیجه” خواهد بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0