کانال کدال
1400/02/18
11:02
‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت 📊 نماد: زملارد (کشاورزی و دامپروری ملارد شیر) معرفی شرکت: شرکت ملارد شهریار با سرمایه گذ...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت



📊 نماد: زملارد (کشاورزی و دامپروری ملارد شیر)



معرفی شرکت:


شرکت ملارد شهریار با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۳۳ با بهره گیری از ۱۰۰ گاو مولد فعالیت خود را آغاز کرد . در سال های بعد ظرفیت واحد بتدریج افزایش یافته و در سال ۱۳۶۵ با ظرفیت۲۲۷۲ راس گاو و گوساله به تایید سازمان دامپزشکی کشور رسیده است ، در سال ۱۳۷۴ مدیریت این موسسه به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تحویل داده شد و موسسه در سال ۱۳۸۱ بنام شرکت کشت و دامداری ملاردشیر تغییر داده شد ، در سال ۱۳۹۱ پس از احداث دامداری جدید در شهرستان نظر آباد و انتقال دام به آن واحد ، طی صورت جلسه مجمع عمومی ۲۵/۳/۹۲ شرکت به مرکزیت استان البرز و شهرستان نظرآباد شماره ۲۹۴۳ ثبت گردید.



✳️ طرح های توسعه: - مکانیزاسیون و تجهیز بخش خوراک سازی در جهت بالابردن راندمان


- احداث گاوداری صنعتی ۳۰۰۰ راس مولد شهرستان ملایر استان همدان


- احداث گاوداری صنعتی ۳۰۰۰ راس مولد شهرستان آرادان استان سمنان


- تامین نهاده دام از طریق واردات و خرید مستقیم از وارد کننده


- افزایش سطح کشت یونجه تا ۱۰۰ هکتار کل ظرفیت موجود کشاورزی



❇️ ترکیب درآمدی شرکت: 🔹 درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱,۳۵۰,۳۸۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱,۰۳۵,۱۶۳ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲٪ افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۵,۸۶۸ میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل افزایش ۳۵٪ داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است. میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۵۱.۱۸٪


درصد می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۴۵.۶۶٪ بوده است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. این نسبت در سال ۹۸ برابر ۱.۱۰ بوده و در سال ۹۹ برابر ۱.۱۴ بوده است.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۲.۶۶ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۱.۸۴ بوده است و نشان دهنده افزایش در این بخش است.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۲۱.۵۵٪ به ۱۸.۰۷٪ کاهش پیدا کرده است



همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر افزایش ROE رشد اهرم مالی و گردش دارایی ها می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #زملارد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:



انتهای خبر

0
0