نود اقتصادی
1400/09/09
14:35
⭕️ رویکرد توجه بیشتر ایران به شرق، قدرت چانه زنی ما را بشدت بالا برده است/ چین نفت بیشتری از ما میخرد و این مسئله بخاطر رویکرد دولت رئیسی است/ دول...

⭕️ رویکرد توجه بیشتر ایران به شرق، قدرت چانه زنی ما را بشدت بالا برده است/ چین نفت بیشتری از ما میخرد و این مسئله بخاطر رویکرد دولت رئیسی است/ دولت روحانی در رابطه با چین غفلت کرد



▪️فریدون اسعدی، دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان نفت،گاز و پتروشیمی در گفتگو با «نود اقتصادی»: هر اتفاقی که منجر به افزایش صادرات از کشور می‌شود باید به فال نیک گرفت که در زمینه افزایش صادرات نفت ایران به کشور چین، تغییر رویکرد دولت رئیسی در ارتباطات با دنیای بیرون تاثیرگذار بوده است.



▪️طبق برآوردها چین نفت بیشتری از ایران میخرد و این اتفاق مهمی است. رویکرد دولت فعلی به این سمت شکل گرفته تا از ظرفیت کشورهایی مثل چین، روسیه و هند استفاده بیشتری صورت گیرد.



▪️شعار انتخاباتی این دولت شکستن دایره تنگ ایجاد شده بر علیه ایران بود که در جهان از جمله از سوی آمریکا شکل گرفته که همکاری ۲۵ ساله ایران با چین و توسعه همکاری با روسیه در همین قالب می‌گنجد.



▪️افزایش حجم صادرات نفت ایران به چین به دلیل تغییر رویکرد دولت فعلی در توسعه روابط با چین و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در عرصه بین‌الملل بوده است.



▪️در یک بازه زمانی و در زمان ایجاد برجام در دولت قبل، دولت وقت به سمت کشورهای اروپایی تمرکز پیدا کرد و باعث شد طرح‌هایی که ایران با چین داشت مورد غفلت واقع شود، هرچند که این غفلت بر اساس رفتارهای دو طرف بود.



▪️درحال حاضر دولت فعلی تمرکز خود را به شرق آسیا بیشتر کرده تا قدرت چانه زنی و امتیاز خود را در مذاکرات پیش رو بیشتر کند.



✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️



🆔 https://telegram.me/joinchat/EZnefD۹kO۸xINJK_Z۵xVqQ

انتهای خبر

0
0