کوینیت
1399/11/16
08:19
سرمایه‌گذاران بازار مشتقات اتریوم منتظر اتر ۲ هزار دلاری هستند

برآیند داده‌های بازارهای مبادلاتی قرارداد‌های آتی و اختیار معاملات اتریوم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران افزایش هرچه بیشتر قیمت اتریوم را انتظار دارند

نکات برگزیده مطلب بررسی شرایط بازار قرارداد‌های آتی و اختیار معاملات انتظار سرمایه‌گذاران به تغییرات قیمت این دارایی را نشان می‌دهد و در نتیجه این داده‌ها را می‌توان برای پیش‌بینی تغییرات قیمت اتریوم مورد استفاده قرار داد. داده‌های حاصل از این بازارهای معاملاتی خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به تداوم روند صعودی این دارایی را نشان می‌دهد.

قرارداد اختیار معاملات اتریوم خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت این دارایی را بازتاب می‌کند

رمزارز اتر(ETH) پس از شکست بیشینه‌ی تاریخی خود(محدوده‌ی ۱۴۴۰ دلاری) در روز بیست و چهارم ژانویه سطح بیشینه‌ی جدیدی را برجای گذاشت. در همین زمان بازار مبادلات مشتقات نشان می‌دهد، خریداران معتقدند که محدوده‌ی ۲ هزار دلاری برای اتریوم قابل دست‌یابی است.


داده‌ها نشان می‌دهند که در محدوده‌ی بالاتر از ۱۳۶۰ دلار مجموعا معادل با ۲,۵۴۰ اتر(معادل ۳٫۴ میلیون دلار) قرارداد اختیار فروش منعقد شده است. بنابراین در صورت مبادله‌ی بیت کوین در محدوده‌ی بالاتر از ۱,۳۶۰ دلاری در زمان سررسید قرارداد‌های اختیار معاملات، ۹۹/۵ درصد از قرارداد‌های اختیار فروش اتریوم بی ارزش خواهد شد.


بازار اختیار معاملات اتریوم

شرایط بازار اختیار معاملات اتریوم که در آن قرارداد‌های اختیار معاملات فروش با رنگ قرمز و قرارداد‌های اختیار معاملات خرید با رنگ سبز مشخص شده است داده‌ها نشان می‌دهند که تعادل مناسبی در میان قرارداد‌های اختیار معاملات خرید و فروش وجود دارد و در حقیقت حجم قرارداد‌های اختیار معاملات خرید ۳۷ درصد نسبت به قرارداد‌های اختیار معاملات فروش بیشتر است. همچنین در طول تاریخچه‌ی راه‌اندازی قرارداد‌های اختیار مبادلات اتریوم، ۷۹ درصد از کسانی که کاهش قیمت اتریوم را انتظار می‌کشیدند در این بازار با زیان مواجه شده‌اند.


در همین زمان، ۵۹،۷۳۰ اتر(معادل با ۷۹/۶ میلیون دلار) قرارداد اختیار معاملات خرید اتر در محدوده‌ی ۱,۰۰۰ تا ۱,۳۴۰ دلار وجود دارد. بنابراین؛ سرمایه‌گذارانی که افزایش قیمت اتر را انتظار می‌کشند، ۲۳/۵ برابر سرمایه‌گذارانی است که کاهش قیمت اتریوم را انتظار می‌کشند.


بازار قرارداد‌های آتی اتریوم

بازار قرارداد‌های آتی بکی از بازارهای مهم مبادلات مشتقات اتریوم محسوب می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، قرارداد‌های آتی بلند مدت اتریوم در سطح بالاتری نسبت به قیمت اتریوم در بازار مبادلات نقدی مبادله می‌شوند. مبادلات قرارداد‌های آتی اتریوم به‌طور پرمیوم نسبت به بازار مبادلات نقدی، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت این دارایی در آینده را نشان می‌دهد.


قرارداد‌های آتی معمولا در بازارهای عادی با نرخ سالیانه‌ی ۱۰-۲۰ درصدی بالاتر از قیمت اتریوم در بازار نقدی معامله می‌شوند و افزایش نرخ پرمیوم خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به افزایش هرچه بیشتر قیمت این دارایی در آینده را نشان می‌دهد. در همین زمان، کاهش نرخ پرمیوم انتظار سرمایه‌گذاران برای تجربه‌ی بازار نزولی را نشان می‌دهد.


نرخ پرمیوم قرارداد‌های آتی

نمودار ارایه شده در شکل بالا نشان می‌دهد که در ماه ژانویه و همزمان با تجربه‌ی روند اصلاح قیمتی، تفاوت قیمت اتریوم در بازار نقدی و قیمت قرارداد‌های آتی اتریوم به شدت کاهش یافته است. اما هم‌اکنون به سطح ۲/۹ درصد(معادل ۲۰ درصد سالیانه) رسیده است.


این داده‌ها خوش‌بینی سرمایه‌گذاران برای تداوم روند صعودی اتریوم را نشان می‌دهند. در حقیقت سرمایه‌گذاران در شرایط سقوط بازار رمزارزها رویکرد خوشبینانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند.


رویکرد معامله‌گران در بازار نقدی

داده‌های ارایه شده توسط صرافی‌ها و \لتفرم‌های مبادلات نقدی نیز موقعیت معاملاتی سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. بررسی موقعیت معاملاتی سرمایه‌گذاران در بازار قرارداد‌های اختیار معاملات و بازار قرارداد‌های آتی به‌طور واضح‌تری انتظار معامله‌گران حرفه‌ای را نشان می‌دهد. اما به دلیل تفاوت گزارش صرافی‌ها در گزارش داده‌ها بهتر است که به‌جای مقایسه‌ی مستقیم داده‌ها تغییرات را مورد بررسی قرار داد.


موقعیت معاملاتی در صرافی‌ها

معامله‌گران برتر صرافی بایننس و هوبی در طول یک هفته‌ی گذشته غالبا موقعیت فروش را اتخاذ کرده‌اند. اما برتری معامله‌گران برتر صرافی اوکی‌اکس هم‌اکنون به سوی خریداران تغییر کرده است(۵۶ درصد از موقعیت‌های معاملاتی). بنابراین معامله‌گران برتر صرافی‌ها رویکرد محتاطانه‌تری را نسبت به روند تغییرات بازار اتخاذ کرده‌اند.


برآیند مثبت در بازارهای مبادلات مشتقات اتریوم

بررسی قرارداد‌های اختیار معاملات و قرارداد‌های آتی انتظار سرمایه‌گذاران برای تجربه‌ی روند صعودی را نشان می‌دهند. با این وجود باید توجه داشته باشید که بررسی بازار در کنار دیگر عوامل به تصمیم‌گیری درست کمک می‌کند و تصمیم‌گیری تنها با استفاده از یک شاخص رویکرد مناسبی محسوب نمی‌شود.


نظر شما نسبت به رویکرد سرمایه‌گذاران در بازار مشتقات چیست؟ آیا قیمت اتریوم مطابق انتظار سرمایه‌گذاران سطوح بیشینه‌ی جدیدی را بر جای خواهد گذاشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0