آکادمی هلاکوئی
1399/10/18
11:50
تحلیل تکنیکال ریپل؛ پنج شنبه، ۱۸ دی

پس از ریزش شدیدی که اخیرا در قیمت…

پس از ریزش شدیدی که اخیرا در قیمت ریپل (XRP) شاهد بودیم، این ارز مرحله تحکیم بالاتر از سطح ۰.۲۰۰۰ دلار را آغاز کرده است. قبل از شروع افزایش قیمت، این ارز توانست یک مبنای حمایتی قوی در نزدیکی سطح ۰.۲۱۵۰ دلار تشکیل دهد.


برای آغاز این روند افزایشی، ریپل سطوح مقاومتی ۰.۲۴۵۰ و ۰.۲۵۰۰ دلار را شکست. تقریبا بالاتر از سطح ۰.۲۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (۴ ساعته) قیمت این ارز شکسته شد. پس از آن، گاوها قدرت گرفتند و توانستند قیمت را از سطح ۰.۳۰۰۰ دلار بالاتر ببرند.


با این حال، این روند صعودی محدود بود و فقط یک جهش بالاتر از ۰.۳۲۰۰ دلار رخ داد. علاوه بر این، در نمودار ۴ ساعته جفت ارز XRP/USD، یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی در نزدیکی ۰.۳۵۵۰ دلار در حال تشکیل شدن است.


نمودار ریپل - تحلیل تکنیکال ریپل؛ پنج شنبه، 18 دی

پس از تشکیل یک سقف قیمت نوسانی در نزدیکی ۰.۳۷۰۰ دلار در صرافی کراکن (Kraken)، روند اصلاح نزولی ریپل آغاز و قیمت زیر حمایت ۰.۳۱۲۰ دلاری شکسته شد. در حال حاضر، قیمت در حال آزمایش سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰٪ حرکت صعودی ۰.۲۱۹۰ دلار به ۰.۳۷۰۰ دلار است.


در صورت افت بیشتر، قیمت XRP احتمالا حمایت ۰.۲۷۵۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (۴ ساعته) را لمس خواهد کرد. سطح اصلاح فیبوناچی ۶۱.۸٪ حرکت صعودی ۰.۲۱۹۰ دلار به ۰.۳۷۰۰ دلار نیز در نزدیکی سطح ۰.۲۷۵۰ دلار واقع است. در روند نزولی، حمایت اصلی بعدی در نزدیکی سطح ۰.۲۵۰۰ دلار تشکیل می شود.


در صورت آغاز روند بهبودی مجدد، ریپل می تواند با موانع زیادی روبرو شود که شروع آنها از ۰.۳۱۲۰ دلار خواهد بود. در این حالت، اولین مقاومت اصلی برای گاوها نزدیک به سطح ۰.۳۲۵۰ دلار قرار دارد.


در حال حاضر مقاومت اصلی در نزدیکی سطح ۰.۳۵۰۰ دلار و خط روند نزولی در حال شکل گیری است. بسته شدن قیمت بالاتر از منطقه ۰.۳۵۰۰ دلاری می تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت سطح ۰.۴۰۰۰ دلار سوق دهد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD چهار ساعته: MACD برای جفت ارز XRP/USD در منطقه صعودی شتاب می گیرد.


RSI چهار ساعته: RSI برای جفت ارز XRP/USD در حال حاضر بالای سطح ۶۰ قرار دارد.


حمایت های اصلی: ۰.۲۸۰۰، ۰.۲۷۵۰ و ۰.۲۵۵۰ دلار


مقاومت های اصلی:۰.۳۱۵۰، ۰.۳۲۵۰ و ۰.۳۵۰۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0