بورس پرس
1400/06/30
00:00
وزیر صنعت خواهان انجام سیمانی‌ها به ثبت معاملات در سامانه افق شد

وزیر صنعت، فعالان شرکت های سیمانی را مکلف کرد اطلاعات معاملات را در سامانه های جامع تجارت و افق ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رضا فاطمی امین با هدف ساماندهی بازار سیمان در توییتر اعلام کرد: تمام فعالان این صنعت مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در ⁧‫سامانه افق‬⁩ هستند. با اقدامات اخیر به صورت کلان برای تعدیل قیمت ⁧این محصول ،موفقیت‌های حاصل شده و استان‌ها باید بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.


بر اساس این گزارش، اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صنعت هم درباره ساماندهی بازار سیمان گفت: طبق برنامه وزارت صنعت، فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.


وی افزود: هم‌اکنون به غیر از ۵ شرکت نیمه فعال و غیر فعال، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و عرضه سیمان از طریق بورس انجام می شود.


مصرف کنندگان این محصول به ۳ بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش تقسیم می‌شوند که بیشتر آنها کد بورسی دریافت کرده‌اند.


کشاورز ادامه داد: با توجه به ظرفیت تولید هر شرکت، کف عرضه مشخص و برای اجرا به تولیدکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می‌شود.با اقدامات فاطمی امین و وزارت نیرو حدود ۸۰ درصد سیمان مصرفی تامین شده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0