همفکران
1400/06/02
09:10
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت حقوقی از فولادی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری امید لوتوس پارسیان که روز گذشته ۱۵ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رسانده بود روز دوشنبه نیز ۲۵ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز ۱۰ میلیون از سهام بانک صادرات را بفروش رساند، این شرکت روز گذشته نیز ۲۰ میلیون از سهام بانک صادرات را بفروش رسانده بود اما بانک تجارت خریدار داشت، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت بیش از ۲۶ میلیون سهام بانک تجارت را خریداری کرد.


ستاد اجرایی فرمان خریداری همیشگی برکت به نظر می‌رسد، ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۳ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نوردنا یک‌میلیون از سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین را خریداری کرد، اما شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز ۶ میلیون از سهام داروسازی اکسیر را بفروش رساند این شرکت وز گذشته نیز ۴ میلیون از سهام داروسازی اکسیر را بفروش رسانده بود.


سیمانی‌ها نیز همچنان با فروش روبرو هستند، صندوق سرمایه‌گذاری سینا بهگزین در اقدامی دیگر یک‌میلیون از سهام سیمان ایلام و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان مازندران را بفروش رساند، صندوق سرمایه‌گذاری سهم آشنا نیز یک‌میلیون از سهام سیمان شاهرود را بفروش رساند.


صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن که در این هفته ۱۳ میلیون از سهام سپید ماکیان را بفروش رسانده بود در اقدامی ۵ میلیون دیگر از سهام این شرکت را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی همچنان خریدار است، این مجموعه طی این هفته ۱۵۱ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۳۴ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد این مجموعه در اقدامی دیگر بیش از ۶ میلیون سهام فولاد کاوه جنوب کیش را نیز خریداری کرد همچنین شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز نزدیک به ۳ میلیون از سهام فولاد امیرکبیر کاشان را خریداری کرد.


سرمایه‌گذاری صبا تامین مجددا ۷ میلیون از سهام حفاری شمال و شرکت سرمایه‌گذاری سایه گسترسرمایه ۱۳ میلیون از سهام ماشین‌سازی اراک و شرکت صبا میهن نیز ۱۰ میلیون از سهام شرکت ملی مس ایران را بفروش رساند اما در مقابل موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۹ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


شرکت صادرفر که روز گذشته بیش از ۱۲ میلیون از سهام شرکت پتروشیمی نفت اصفهان را خریداری کرده بود مجددا ۲۵ میلیون از سهام شرکت را خریداری کرد، شرکت گسترش سرمایه ملل نیز ۹۱ میلیون از سهام اعتباری ملل را خریداری کرد.



انتهای خبر

0
0