بورس پرس
1401/06/28
10:41
آریاساسول بازهم به تنهایی در صدر معتبرترین شرکتهای ایران ایستاد/ اوضاع چند شرکت

شرکت پلیمر آریاساسول برای دومین بار موفق به کسب رتبه اعتباری بلند مدت AA شد و عنوان معتبرترین شرکت ایران را برای سومین سال پیاپی از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه بندی پایا که سال گذشته بالاترین رتبه اعتباری بلندمدت ایران یعنی AA را به شرکت پلیمر آریا ساسول اختصاص داده بود در سال جاری نیز رتبه اعتباری بلندمدت AA را به این شرکت اختصاص داد.


بر اساس این گزارش، شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی حسابرسی شده، نسبت‌های مالی مستخرج از آن و همچنین ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، وضعیت حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تامین مالی، وضعیت طرح‌ها و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت AA با دورنمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A۱+ را به شرکت پلیمر آریا ساسول تخصیص داد که بالاترین رتبه اعتباری بلند مدتی است که تاکنون یک شرکت ایرانی به خود اختصاص داده است.


در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالایی برآورد می‌شود و واژه دورنمای باثبات نیز بدین مفهوم است که رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی احتمالا تغییری نخواهد کرد که حکایت از ثبات سرمایه گذاری و چشم اندازی بسیار مثبت برای سهامداران دارد.


شرکت رتبه بندی پایا تاکنون اقدام به اعتبارسنجی شرکت‌های متعددی کرده است. به استناد گزارش‌های رتبه‌بندی منتشره، رتبه‌های بالای کسب شده پس از شرکت پلیمر آریاساسول با رتبه AA به شرکت پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه و ملی مس ایران با رتبه -AA، شرکت‌های توسعه صنایع و معادن غدیر و گروه توسعه مالی مهر آیندگان با رتبه +A، شرکت‌های گروه بهمن، کاغذ پارس و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و توسعه سرمایه و صنعت غدیر با رتبه A و شرکت‌های آرین سلامت سینا، ایران ترانسفو، سرمایه گذاری صبا تامین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با رتبه -A اختصاص یافته است.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0