بورس۲۴
1400/03/09
21:16
جزئیاتی از عرضه های امروز سیمان در بورس کالا

حامد اصل روستا، مدیر عامل هلدینگ سیمانی سیدکو، در خصوص عرضه امروز محصولات به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: امروز سیمان برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد، که...

بورس۲۴ : حامد اصل روستا، مدیر عامل هلدینگ سیمانی سیدکو در خصوص عرضه امروز محصولات در بورس کالا به خبرنگار بورس۲۴ گفت: امروز سیمان برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد.


او ادامه داد: اگر تولید کنندگان سیمان، مصرف کنندگان و سهامداران بازار را سه ضلع مثلث تامین و تولید سیمان در نظر بگیریم، عرضه سیمان در بورس کالا موجب کاهش قیمت در بازار سیمان خواهد شد که به نفع مصرف کننده است.


وی گفت: شفاف سازی و کاهش هزینه مالی ناشی از فروش اعتباری به نفع صنعت است ، از طرفی وقتی که سیمان در بورس کالا عرضه شود، از شمول قیمت گذاری دستوری خارج می شود.


اصل روستا گفت: در نتیجه این روش عرضه ها، سبب اعتماد سهامداران به نمادهای سیمانی می‌شود، که اتفاق خوبی است. با توجه به عرضه امروز، همه شرکت‌های سیمانی ( بورسی و غیر بورسی) در صف ثبت نام قرار گرفتند، تا در بورس کالا عرضه شوند. به طور مثال سیمان فیروزکوه زیر مجموعه سیدکو که بورسی هم نیست در حال طی کردن مراحل ثبت نام است.


مدیرعامل شرکت افزود: این اتفاق در بخش های های سیمان خاکستری و سیمان سفید ، در حوزه داخلی و صادراتی رخ خواهد داد که به نفع تولید کننده و مصرف کننده است.


وی گفت: با توجه به اینکه عرضه داخل و صادرات تقریبا با ظرفیت تولید واقعی موازنه می شود، در نتیجه رقابت منفی هم به تدریج از بین می رود.


اصل روستا گفت: امروز، از مجموعه سیدکو سیمان کرمان و سیمان سفید در بورس کالا عرضه داشتند و ۹ شرکت سیمانی از شستا هم عرضه سیمان در بورس کالا را با موفقیت انجام داده اند و در مجموع در روز جاری، ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن سیمان در بورس کالا معامله شده است.


وی در پاسخ به اینکه معاملات در بورس کالا به چه فاصله زمانی انجام می شود؟ گفت: تقاضای شرکت های سیمانی این بود که به دلیل نوع انبارکردن محصول، مانند شرکت های فولادی عرضه هفتگی نداشته باشیم و به دفعات بیشتر از یک هفته عرضه انجام شود، که فعلا در حال بررسی است.


انتهای خبر

0
0