اقتصاد آنلاین
1400/02/01
13:03
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران (۱اردیبهشت)/ خروج پول حقیقی‌ها از نمادهای بانکی پایان ندارد!

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۵۳درصد یعنی ۷۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۸درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «منسوجات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وتجارت»، «وبملت» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «پترولح»، «باران» و «پترول» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در پنج نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی01.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع01.02.1400
انتهای خبر

0
0