مبین تحلیل
1400/04/01
13:02
🔰بررسی فعالیت سالیانه بانک صادارت#وبصادر 🔸این بانک در طی یک سال مالی 29.8 هزار میلیارد درآمد از محل تسهلات اعطایی به مشتریان داشته است که 24...

🔰بررسی فعالیت سالیانه بانک صادارت#وبصادر



🔸این بانک در طی یک سال مالی ۲۹.۸ هزار میلیارد درآمد از محل تسهلات اعطایی به مشتریان داشته است که ۲۴ هزار میلیارد از آن را هزینه سود پرداختی به سپرده گذاران کرده است و در نهایت حدود ۵.۹ هزار ملیارد درآمد از بخش مشاع کسب نموده است .



🔸بامقایسه نسبت به سال ۹۸ علی رغم وجود تورم و رشد نقدینگی بالا رشد ۲۸ درصدی داشته است که نسبتا پایین و نامطلوب می باشد .اگر این میزان رشد را با رشد ۱۲۰ درصدی بانک ملت و رشد ۲۴۰ درصدی بانک تجارت مقایسه کنیم عملکرد شرکت به صورت مقایسه ای با سایر شرکت های هم صنعت در این بخش مطلوب نبوده است .جمع سپردهای دریافتی ۳۶۲ هزار ملیارد تومان می باشد .




🔸سود خالص از کارمزدها در طی یک سال ۱.۸ هزار ملیارد معادل رشد ۵۰ درصدی بوده است که این میزان رشد اندکی از بانک تجارت پایین تر می باشد اما با رشد ۱۲۰ درصدی بانک ملت از محل کارمزده قابل قیاس نیست .



🔸در بررسی عملکرد این بانک نکته قابل تامل وجود زیان۴.۸ هزار ملیارد تومان حاصل از تغییر نرخ تسعیر از ۹هزار تومان به ۱۵.۹ هزار تومان به دلیل وجود تراز منفی دارایی های ارزی می باشد .



🔸سود ۱۲.۶ هزار میلیاردی حاصل از سرمایه گذاری ها بخشی از عملکرد های نامطلوب سایر بخش ها را جبران کرده است البته منبع اصلی ایجاد این درآمد فروش ۷.۱ هزار میلیارد دارایی ها شرکت گروه مالی سپهر صادرات بوده است. نکته مهم شرکت سرمایه گذاری در صنعت پالایشی می باشد در این بخش برای سال جاری ارزش افزوده مطلوبی لحاظ خواهد شد .



🔸۱۰.۲ هزار ملیارد تومان هزینه ادارای عمومی شرکت برای سال ۹۹ گزارش شده است که از حدود ۸.۲ هزار میلیارد از آن مربوط به هزینه های حقوق و دستمزد اختصاص داده شده است . به عبارتی به ازای هر سهم این بانک حدود ۶۰ تومان هزینه زیان در این طیقه مالی ایجاد می شود .



🔸هزینه مالی ۲.۶ هزار میلیارد تومانی یک مورد مهم شرکت که بخاطر عدم وجود کافی نقدینگی مجبور به وام گرفتن از سایر بانک ها کرده است که با مقایسه با سایر بانک های و حجم فعالیت شرکت بالامی باشد .



🔸در نهایت شرکت با ۶ هزار میلیارد سود و سود به ازای هر سهم در حدود ۳۴.۵ تومان سالی مالی ۹۹ را تمام کرد . که در مقایسه سالهای ۹۸ و سود ۷ تومانی پیشرفت مناسبی داشته است.



حقوق صاحبان شرکت حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان و ارزش بازاری شرکت ۴۰ هزار میلیارد تومان می باشد

انتهای خبر

0
0