سنا
1399/12/12
15:33
رشد ۲۳۰هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «تیپیکو»

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در گزارش ۶ ماهه خود از رشد ۲۳۰هزار و ۱۴۶ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹، با سرمایه ۴هزار و ۳۵۰میلیارد ریالی برای هر سهم، ۱۸۳ریال سود ساخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل ۲۰درصد افزایش یافته است.


این شرکت در گزارش ۶ماهه خود به رشد ۲۴درصدی سود عملیاتی اشاره کرده است که مبلغ آن به ۸۱۴میلیارد ریال رسیده است؛ همچنین سود خالص آن با افزایش ۲۱درصدی به ۷۹۷میلیارد ریال و سود انباشته اش در پایان دوره با کاهش ۸۷درصدی به ۴۵۰میلیارد ریال رسید.


«تیپیکو» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که پرتفوی بورسی خود را ۲۳۰هزار و ۱۴۶میلیارد و ۲۶۲میلیون ریال بزرگتر کرده است. در این صورت وضعیت بهای تمام شده را با کاهش ۱۲۶میلیارد ریالی به ۹هزار و ۶میلیارد ریال رسیده و ارزش بازار آن با کاهش ۳۶هزار و ۹۳۶میلیارد ریالی به ۲۳۹هزار و ۱۵۲میلیارد ریال بالغ شده است.


این شرکت در دوره ۶ماهه اعلام کرد که بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده به ۹۸۶میلیارد و ۸۵۸میلیون ریال رسیده و کل مبلغ سهام واگذار شده به ۲هزار و یک میلیارد ریال بالغ شد و این واگذاری با سود ۸۸۸میلیارد و ۸۱۸میلیون ریال همراه شده است.


اهداف این شرکت برای ترکیب پرتفوی، شامل فروش قسمتی از سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و عرضه سهام شرکت های غیربورسی در بورس و فرابورس است.


انتهای خبر

0
0