ایبنا
1402/03/16
11:47
رونمایی از قرارداد آتی سهام/ عرضه‌های اولیه ادامه خواهد داشت

رییس سازمان بورس گفت: قرارداد آتی سهام به زودی رونمایی می‌شود و به ثبات بازار سهام کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی با اشاره به اهمیت بازار سرمایه گفت: این نمایشگاه فرصت طلایی برای افزایش دانش مالی برای عموم مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. سواد مالی یکی از مولفه‌های مهم عصر جدید است. ما در سازمان بورس مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کرده‌ایم تا سواد مالی مردم را بسنجیم تا بتوانیم سواد مالی در سطوح مختلف (دانش آموزی، دانشجویی، مدیران و عموم مردم) را توسعه دهیم.



وی افزود: در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارد و در حال حاضر خدمات مالی مانند سبدگردانی و کارگزاری از طریق بخش خصوصی ارائه می‌شود.



عشقی در ادامه صحبت‌های خود گفت: خصوصی‌سازی در صنعت مالی در مسیر خوبی پیش رفته است و بهره‌وری بالایی دارد و ده شرکت برتر کارگزاری خصوصی هستند. در چند سال گذشته اکثر نوآوری‌ها توسط بخش خصوصی بوده است و سازمان بورس از ارتقا بخش خصوصی حمایت می‌کند و این روند در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.



وی افزود: اولویت بورس و فرابورس پذیرش شرکت‌های خصوصی در بازار سرمایه است. در هفته‌های گذشته هر هفته یک عرضه اولیه داشتیم که ان‌شالله ادامه پیدا خواهد کرد.



رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: افزایش مشارکت مردم تنها راه رشد تولید در کشور است.



وی اضافه کرد: الکترونیکی کردن مجوز‌های تامین مالی و انتشار اوراق بهادار هم مهم است. در نمایشگاه صنعت مالی آموزش نحوه انتشار اوراق بدهی (صکوک پلاس) رونمایی خواهد شد.



وی افزود: انتشار اوراق بدهی توسط بخش خصوصی در سال گذشته نزدیک به سه برابر شد و این را گسترش خواهیم داد.



عشقی در پایان صحبت‌های خود گفت: یکی از کارکرد‌های این نمایشگاه تامین مالی در بخش خصوصی است. از برنامه‌های ما ارتباط استان‌ها با نهاد‌های مالی، الکترونیکی کردن فرآیند پذیرش اوراق بهادار، صکوک پلاس و تامین مالی از بازار سرمایه، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی و سه موافقت اصولی برای صندوق بازنشستگی تکمیلی را در دستور کار داریم. قرارداد آتی سهام نیز رونمایی می‌شود و به ثبات بازار سهام کمک خواهد کرد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از این ابزار به ثبات بازار کمک کنند.

انتهای خبر

0
0