بورس پرس
1400/03/26
10:33
۱۴ فولاد ساز بورسی و غیربورسی ۱.۱ میلیون تن صادر کردند / رشد ۱۴۶ درصدی

بررسی آمار عملکرد ۱۴ شرکت بزرگ فولادی بورسی و غیر بورسی حاکی از صادرات ۱.۱ میلیون تنی فولاد در دو ماه نخست سال که در مقایسه با مدت مشابه قبل با رشد ۱۴۶ درصدی روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بررسی آمارهای گمرک و تجارت خارجی از شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر، حکایت از صادرات ۶۳۲.۶ هزار تنی در اردیبهشت ماه دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۸۷ درصدی روبرو است.


در دو ماهه نخست سال بیشترین میزان صادرات فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان با ۳۴۱.۱ هزار تن انجام شد و پس از آن ذوب آهن با ۲۱۳.۸ هزار تن و فولاد مبارکه با ۱۰۶ هزار و ۳۲ تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بیشترین رشد صادرات هم در هم‌سنجی با سال گذشته در فولاد مبارکه با ۵۷۸ درصد رقم خورد.


تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، شمش کالایی، بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی و بیلت فولادی، عمده محصولات فولادی صادراتی این شرکت‌ها در دو ماهه سال جاری بودند.


در نخستین ماه سال نیز بیش از ۴.۳ میلیون تن انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۶۶۷.۵ میلیون دلار صادر شد. بیشترین میزان صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با ۴۰۶.۳ میلیون دلار بود که ۶۰.۸ درصد صادرات را به خود اختصاص داد. صادرات زنجیره فولاد در مقایسه با فروردین سال قبل رشد ۲۰۳ درصدی داشت.


رتبه دوم صادرات در این مدت به مس و محصولات پایین‌دستی رسید. کارخانجات ایرانی در فروردین بیش از ۵۵.۶ میلیون دلار مس و محصولات پایین‌دستی صادر کردند که حاکی از رشد ۱۷۷ درصدی است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0