آکادمی هلاکوئی
1401/01/13
22:40
تزوس، از یک ارتقاء موثر برای بلاکچین خود خبر می دهد

بلاکچین اثبات سهام Tezos، یک ارتقاء بزرگ را…

بلاکچین اثبات سهام Tezos، یک ارتقاء بزرگ را فعال کرده است و الگوریتم اجماع خود را در نهمین ارتقاء پروتکل تغییر داده است. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، این ارتقا با اسم رمز Ithaca ۲ است و جایگزین الگوریتم اجماع فعلی، معروف به Emmy، با Tenderbake شده است که زمان ساخت کمتری را برای ساخت بلاک امکان پذیر می‌سازد. همچنین تراکنش‌های سریع‌تر و برنامه‌های کاربردی روان‌تری را نیز تولید می‌کند.


علاوه بر تندربیک، Ithaca ۲ بلاکچین تزوس را برای تلاش‌های مقیاس‌پذیری، مانند آماده سازی برای سازگاری با WebAssembly و ماشین مجازی اتریوم (EVM) و یک طرح اعتبارسنجی که توان عملیاتی را افزایش می‌دهد، آماده می‌کند. بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، ارتقای Ithaca ۲ همچنین نیاز به اعتبارسنجی شبکه را تا ۲۵ درصد، یعنی از ۸۰۰۰ رمزارز تزوس به ۶۰۰۰ تزوس کاهش می دهد و به تمرکززدایی شبکه می افزاید.


میزان استفاده از قراردادهای هوشمند در تزوس به طور قابل‌توجهی از ۱۰۰۰۰۰ مورد در ماه در ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) به بیش از ۶.۲ میلیون در ژانویه ۲۰۲۲ (دی۱۴۰۰) افزایش یافته است. بر اساس داده‌های CoinDesk، قیمت ارز XTZ تزوس در ۲۴ ساعت گذشته با ۴.۶ درصد افزایش به ۳.۹۲ دلار رسیده است، در حالی که سایر ارزهای رمزنگاری‌شده در مدت زمان مشابه افزایش نسبتا کمی داشته‌اند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0