تحلیل برای سود
1400/12/04
22:11
📝گزارش بازار چهارشنبه 4 اسفندماه 1400 🔴 بازار بورس تهران در آخرین روز هفته، همراه با جوی متعادل و مثبت آغاز بکار کرد. در اوایل بازار شاهد رنج مثبت...

📝گزارش بازار چهارشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰



🔴 بازار بورس تهران در آخرین روز هفته، همراه با جوی متعادل و مثبت آغاز بکار کرد. در اوایل بازار شاهد رنج مثبت خودرویی ها بودیم. در نهایت شاخص کل با رشد حدود ۳ هزار و ۴۶۱ واحدی همراه بود و در ارتفاع ۱ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی معادل ۱ هزار و ۶۵۰ واحدی، در ارتفاع ۳۳۰ هزار و ۳۱۰ واحدی بکار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «نوری» « رمپنا» «وبملت» « خودرو» « وغدیر» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « فخوز» « پارسان» « تاپیکو» در صدر تاثیرگذاران منفی در شاخص کل امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۶۰ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۷ هزار و ۵۸۹ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «زاگرس» « شگویا» « فزر» « بپاس» « آریا» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «اتکای» «کزغال» «شرانل» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «خودرو» «خساپا» « وبملت» «شتران » «شپنا» «شبندر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فزر» «تجلی» «شاروم» «فرابورس» «کرمان» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۰۹۲۲ میلیارد تومان بود که ۳۱۷۹ میلیارد تومان آن (معادل ۲۹ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۱.۸ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۶۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۱۰ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۳۴ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۴۵ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۱ درصد و حقوقی‌ها ۲۹ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۳ درصد و حقوقی‌ها ۲۷ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۵.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۱.۷ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۲۸۱ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۹۶ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۳۸۰ نماد در محدوده مثبت و ۲۴۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۵.۴۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۴۱ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» « فلزات اساسی» « بانکها و موسسات» «محصولات شیمیایی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «فملی» «وبملت» «کساوه» «وپاسار» «فزر» «شبندر» «فولاد» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خودرو» «خساپا» «وبملت» « تجلی» «وتجارت» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «کساوه» «وتعاون» «سامان» «وبملت» «خصدرا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «فزر» «سمگا» «بپاس» «اتکای» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «فزر» « کساوه» «سامان» ورود پول هوشمند و «غنوش» «جم» «انرژی۳» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 نحوه پرداخت سود سهام عدالت متوفیان؛


مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:با توجه به آمار متوفیان سهام عدالت به اضافه وارثان آنها که حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر ذی نفع هستند، نیازمند تعیین تکلیف هستیم. مقرر شده سامانه‌ای طراحی و راه‌اندازی شود تا امکان حضور وراث برای تکمیل پرونده‌های افراد متوفی فراهم شود و آنها بتوانند اطلاعات مربوطه را بارگذاری که به صورت سیستمی کار انجام گیرد..

انتهای خبر

0
0