سنا
1401/10/14
13:29
شاخص در تراز ۱.۵۷۹ میلیون واحد، به کار خود پایان داد

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۱۷ واحد (۰.۴۷ درصد) کاهش به رقم ۴۷۳ هزار و ۱۹۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۹۶ واحد (۰.۷۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز چهارشنبه، ۱۴ بهمن ماه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۹ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۲ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه بانک‌ها با ۴۲ هزار و ۲۹۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۶ هزار و ۳۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۲۷ هزار و ۳۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۸ هزار و ۷۳۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایزان با ۷۳۴ واحد، بانک ملت با ۳۱۸ واحد، شرکت بانک پارسیان با ۲۸۷ واحد، شرکت ایران خودرو با ۲۷۷ واحد و بانک صادرات ایران با ۲۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵ واحد، شرکت ملی صایع مس ایران با یک هزار و ۱۸۸ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معذنی خاورمیانه با ۹۸۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۸ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۷۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۴ دی ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۶۱.۸۸ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۱۵ واحد رسید.


همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بانک دی با ۶.۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری کوثر بهمن با ۴ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۳.۸ واحد، شرکت قاسم ایران با ۲.۶ واحد و شرکت فروسیلیسیم خمین با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


شرکت بیمه پاسارگاد با ۶۵ واحد، شرکت پلیمر آریاساسول با ۱۲ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۱۰ واحد و بهمن دیزل با ۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


انتهای خبر

0
0