سنا
1400/10/15
08:35
نخستین جلسه کمیته فقهی حقوقی سندباکس بازار سرمایه برگزار شد

اولین جلسه کمیته فقهی حقوقی محیط آزمون بازار سرمایه(سندباکس) روز سه شنبه مورخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) به نقل از روابط عمومی مرکز مالی ایران، در این جلسه حمید حسن آبادی، دبیر شورای راهبری سندباکس و مدیر فناوری اطلاعات سازمان، سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران و مجری سندباکس، مجید پیره، سیدمرتضی شهیدی و زینب فلاح تفتی اعضاء کمیته فقهی حقوقی، مجید امروی نماینده کمیته کسب و کار، بهاره حسینی نماینده سازمان بورس در کارگروه محیط های آزمون وزارت امور اقتصاد و دارایی حضور داشتند.


در ابتدای جلسه حمید حسن آبادی دبیر شورای راهبری محیط های آزمون بازار سرمایه ضمن خوش آمد گویی، به صورت خلاصه به ضرورت وجود سندباکس و تبیین وظایف سه رکن اصلی این نهاد (شورای راهبری، دبیرخانه و مجری) پرداخت.


در ادامه، سجاد موحد مدیر عامل مرکز مالی ایران با اشاره به جدید بودن این محیط گفت: سندباکس محیطی جهت حمایت و به اجرا در آوردن این ایده ها و ابزارها و نهادهای جدید در یک محیط کاملا نظارت شده است تا در یک مقیاس کوچک اجرا شده و ریسک های اجرای گسترده آن در کشور برای تنظیم گران مشخص شود.


وی در ادامه افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت مسئولیت تنظیم‌گری خود و با هدف ساماندهی به ایده‌های نوآورانه مرتبط به بازار سرمایه اقدام به راه‌اندازی سندباکس کرده تا از این طریق شرایطی نظیر محیط عملیاتی بازار برای طرح‌هایی که تا کنون مقررات و دستورالعملی برای آنها تدوین نشده فراهم گردد و پس از بررسی ابعاد گوناگون طرح ها، نهاد ناظر در جهت تنظیم‌گری آنها که می‌تواند ابزار معاملاتی جدید، بازار جدید، نهاد جدید یا راهکاری نوین برای حل یکی از چالش‌های بازار باشد، اقدام کند.


در انتها، مدیرعامل و نمایندگان شرکت ققنوس، به ارائه طرح خود در حوزه ارز دیجیتال به عنوان اولین طرح ارسالی به سندباکس بازار سرمایه پرداخته و به سوالات اعضا کمیته پاسخ دادند.


انتهای خبر

0
0