ایبنا
1399/10/01
13:59
افت شاخص کل بورس در اولین روز زمستان

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۰۸ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۵۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه یکم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۷ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۳۷۵ هزار و ۳۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۵۸۰ واحدی معادل ۱.۰۲ درصد، عدد ۴۵۲ هزار و ۴۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۹۸ واحدی به رقم ۲۹۶ هزار و ۱۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۱۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۵۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۰۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، فولاد، شپنا و کگل، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، رمپنا، پارسان، خبهمن، بوعلی و رانفور، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۱۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۷ هزار و ۳۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غگرجی(‌بیسکویت گرجی) با ۹.۳۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای بکاب، شفا، کترام، فسپا، دانا و فاذر بود. همچنین نماد معاملاتی قصفها(قنداصفهان) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پتایر، غبهنوش، زمگسا، کساوه، وآذر و کحافظ بود.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، خودرو، فملی، وتجارت، کاما و فملی، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، قرن، برکت، وتجارت، بموتو، فروس و کماسه با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای غبهنوش، زمگسا، پتایر، قصفها، انرژی۱، پدرخش و ثنوسا بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون فنی مهندسی، محصولات فلزی، ذغال سنگ، مواد دارویی و ماشین آلات با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع حمل و نقل و انتشار و چاپ روند نزولی را به ثبت رساندند.


انتهای خبر

0
0