اخبار سایت بورس تهران
1401/02/11
15:49
گزارش اعمال اوراق اختیار معامله سهام شرکت ایران‌خودرو

روزچهارشنبه مورخ ۰۷ / ۰۲ / ۱۴۰۱، قراردادهای اختیارمعامله سهام شرکت ایران خودرو (خودرو) در سررسید اردیبهشت‌ماه، با مجموعا ۲۶۸۲۸۰۰ موقعیت باز در سطح نمادهای زیرگروه هم‌ماه این شرکت، سررسید شده و درکل ۷۷۸۰۳۱ موقعیت باز به اعمال فیزیکی منجر شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، وحید مطهری نیا سرپرست مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق گفت: در روز سررسید نمادهای اختیارمعامله خرید و فروش خودرو، از مجموع ۲۶۸۲۸۰۰ موقعیت باز، نزدیک به ۷۹۶۹۷۲ موقعیت در سود بوده که از این تعداد، ۷۷۷۸۹۵ موقعیت (۹۸٪ از موقعیت‌های در سود) معادل ۷۷۷۸۹۵۰۰۰ سهم ایران‌خودرو، به اعمال فیزیکی منجر شده است. همچنین ۱۳۶ قرارداد مربوط به نمادهای در زیان نیز با درخواست دارنده اختیار به شکل فیزیکی تسویه شد.


سرپرست مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در ادامه افزود: در روز سررسید فیزیکی نمادهای اختیارمعامله سهام شرکت ایران‌خودرو (خودرو) ۷۸۹ کد معاملاتی، دارای موقعیت باز بر روی نمادهای اختیارمعامله سهام این شرکت بودند و ۲۴۷ کد معاملاتی با انجام تسویه فیزیکی به قراردادهای اختیارمعامله خود خاتمه دادند.


گفت: همچنین در روز تسویه نقدی قراردادهای مذکور نیز، درخواست تسویه نقدی ۶۱۷۵۴ قرارداد توسط ۴۸ کد معاملاتی ارسال شده که به علت عدم توافق فروشندگان بر تسویه نقدی، بخش کوچکی از درخواست های مذکور (۳۵۴ قرارداد) به شکل نقدی تسویه شده است.



انتهای خبر

0
0