اقتصاد آنلاین
1400/05/16
14:47
رشد ۳۸درصدی سود خالص کپشیردر بهار ۱۴۰۰

سود خالص شرکت پشم شیشه ایران در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به هشت میلیارد تومان رسید که سود خالص هر سهم کپشیر معادل ۱۶۰ریال رقم خورد.

اقتصاد‌آنلاین _ سهیل بانی؛ شرکت پشم شیشه ایران در بهار سال ۱۴۰۰، بیش از هشت میلیارد تومان سود خالص رقم زد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۸درصد افزایش پیدا کرده است. با این وجود به دلیل افزایش سرمایه کپشیر، سود خالص هر سهم این شرکت با افت ۵۹درصدی به ۱۶۰ریال رسید.


در نخستین فصل سال ۱۴۰۰، شرکت پشم شیشه ایران بیش از ۳۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد عملیاتی کسب کرد که این مبلغ نسبت به بهار ، ۲۸درصد رشد داشته است. همچنین هزینه عملیاتی این شرکت در این مدت به حدود ۲۴میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان رسیده است. هزینه‌‌هاى فروش، ادارى و عمومى شرکت پشم شیشه ایران معادل سه میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان رقم خورد. به این ترتیب سود عملیاتی کپشیر در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰، با ۴۱درصد رشد به حدود ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان رسید.


شرکت پشم شیشه ایران در گزارش عملکرد سه ماهه خود، در خصوص پروژه انتقال کارخانه نیز توضیحاتی را ارائه کرده است که این پروژه تا پایان بهار سال جاری، پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده و هزینه در حدود ۵۰ میلیارد تومانی را برای شرکت در پی داشته است. بر اساس پیش‌بینی شرکت ، برآورد هزینه‌ها برای تکمیل این پروژه معادل ۴۲۰ میلیارد تومان است. کپشیر پیش‌بینی کرده است که با به ثمر رسیدن این پروژه، ظرفیت تولید پشم شیشه شرکت از ۹هزار تن به ۱۴هزار تن در سال افزایش یابد.


انتهای خبر

0
0