سنا
1400/12/03
13:11
حرکت مثبت شاخص بورس و فرابورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۲۱۱ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۲۱۱ واحد به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۷۸۲ واحد به رقم ۳۲۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۳۱۷ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲۵ صدم درصد افزایش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۲۴ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۳۹ صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۲۴ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس با ۲۶ صدم درصد افزایش همراه شد.


امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، ملی مس ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی جم بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۵ واحد تقویت به رقم ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۷۷ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه ۳۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۵۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.


امروز نمادهای پالایش نفت لاوان، پتروشیمی مارون، بیمه اتکایی ایرانیان، جنرال مکانیک، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد فرابورس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بازار فرابورس را داشته است.


با توجه به اینکه دو شرکت پرسپولیس و استقلال نزد سازمان بورس ثبت شده‌اند، به زودی از طریق بازار پایه فرابورس با مشارکت مردم در افزایش سرمایه این دو شرکت از محل صرف سهام در بازار پذیرش می‌شوند.


همچنین قرار است سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت شده و به صورت متمرکز طی ماه جاری به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود.


از قرار اطلاع تاکنون از ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر عدالت فقط ۸ شرکت سود سهام عدالت را واریز کرده‌اند.


انتهای خبر

0
0