آکادمی هلاکوئی
1400/05/05
20:40
همکاری جاستین سان با تیم تحقیقاتی مدرسه حزب مرکزی چین؛ آیا او از دنیای تجارت خداحافظی می کند؟

جاستین سان، بنیانگذار بلاک چین ترون، در یک…

جاستین سان، بنیانگذار بلاک چین ترون، در یک پروژه تحقیقاتی در مدرسه حزب مرکزی (متعلق به حزب کمونیست چین) در پکن، شرکت می کند. این مدرسه یک موسسه آموزش عالی است که کادر رسمی حزب کمونیست چین را آموزش می دهد.


وی در حساب کاربری وی چت و ویبوی خود نوشت: “سان از بیزینس به مدرسه می رود”. برخی معتقدند که این اظهارات به این معنی است که او به فکر پایان دادن به فعالیت های تجاری خود در آینده ای نزدیک می باشد.


بر اساس اعلامیه مطبوعاتی مشترکی که روز سه شنبه با همکاری آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین منتشر شد، وی رهبریت یک پروژه تحقیقاتی درباره حاکمیت اجتماعی مبتنی بر بلاک چین را برعهده گرفته است.


این مرد ۳۰ ساله با اشاره به سرگذشت یک کارآفرین اینترنتی و مدیرعامل پلتفرم گردشگری Trip.com که سال ۲۰۱۶ در ۴۷ سالگی بازنشسته شد، اظهار امیدواری کرد که شاید بتواند بعد از ژیانژانگ لیانگ، دومی نفری باشد که چنین اقدامی انجام می دهد.


البته ناگفته نماند که سان در توییت بعدی خود گفت که قصد بازنشستگی ندارد.


در این بیانیه آمده است: این پروژه توسط کمیته مرکزی حزب و با هدف بررسی مزایای بلاک چین در حاکمیت اجتماعی و یافتن برنامه های کاربردی ابتکاری دیگر تصویب شده است.


کالین وو، گزارشگر معروف چینی، در توئیتر خود نوشت که سان در واقع بازنشسته نخواهد شد بلکه در اصل هدف او این است که نشان دهد رابطه خوبی با حزب حاکم چین دارد.


این اطلاعیه با حمایت برخی از کاربران ویبو (Weibo) روبرو شد چرا که انگیزه آن را احساسات ملی گرایانه می دانستند. کاربری که تنها با یک پرچم مارکس شناخته می شود در این باره نوشت:


“برادر سان نمی تواند شرایط امپراتوری آمریکا را تحمل کند و باز خواهد گشت تا با ما سوسیالیسم واقعی را بسازد”.


گفتنی است که این تیم پروژه تحقیقاتی از اعضای بانک خلق چین، اداره مرکزی فضای مجازی، سازمان نظارت بر اینترنت چین و همچنین محققانی از CAICT، انجمن اطلاعاتی چین، دانشگاه تسینگوا و دانشگاه پکن تشکیل شده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0