رمزارز نیوز
1400/10/20
15:41
جنگ دوج کوین و موزیلا بالا گرفت!

موزیلا اخیرا با موضع‌گیری‌های بحث‌برانگیز خود، توجه اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. بنیاد موزیلا، یک سازمان… مطالعه مطلب ...

موزیلا اخیرا با موضع‌گیری‌های بحث‌برانگیز خود، توجه اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.


بنیاد موزیلا، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سانفرانسیسکو که مرورگر فایرفاکس را توسعه داده است، با انتشار توییتی در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، از آمادگی خود برای دریافت کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال، از جمله دوج کوین و شیبا خبر داده بود. با این حال، به دنبال واکنش شدید جیمی زاوینسکی (Jamie Zawinski)، یکی از بنیان‌گذاران موزیلا و بحث و گفتگوهای گسترده پیرامون تاثیرات منفی ارزهای دیجیتال بر محیط زیست، این بنیاد تصمیم به توقف پذیرش رمزارزها گرفت؛ تصمیمی که اکنون با انتقاد جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شده است.


یکی از منتقدان پر سر و صدای این تصمیم، شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto)، هم‌بنیانگذار دوج کوین بود که ارز دیجیتال آن در کانون این نبرد آنلاین بین موزیلا، هم‌بنیانگذار آن و اعضای جامعه کریپتو قرار داشت. شیبتوشی با انتشار توییتی موزیلا را به باد انتقاد گرفت و این بنیاد را به تسلیم شدن در برابر یک «اوباش اینترنتی نادان و مرتجع» متهم کرد.


شیبتوشی همچنین به «هزینه‌های زیست‌محیطی» دلارهای کاغذی که موزیلا هنوز هم برای کمک‌های مالی می‌پذیرد و «کل زیرساخت‌های بانکی» اشاره کرد.


انتهای خبر

0
0