بورس پرس
1400/11/13
00:00
مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰، ۱۴۰، ۱۱۵ و ۸۶ درصدی چادرملو و سه شرکت صادر شد

چادرملو و سه شرکت دیگر، مجوز افزایش سرمایه ۱۱۵، ۱۴۰، ۲۰۰ و ۸۶ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، چهار شرکت چادرملو، بیمه پارسیان، سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت و سرمایه گذاری افتخار سهام به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۱۵، ۱۴۰، ۲۰۰ و ۸۶ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، "کچاد" سرمایه فعلی را از ۵.۵ به ۱۱.۹ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته جهت ت امین بخشی از منابع مورد نیاز تکمیل طرح‌های توسعه، خرید ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر اعمال می شود.


سرمایه فعلی "پارسیان" هم از ۵۰۰ میلیارد به ۱.۲ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱.۲ به ۱.۳ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


همچنین "وصنعت" سرمایه فعلی را از ۶۰۰ میلیارد به ۱.۸ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


در این میان، سرمایه فعلی "وفتخار" هم از ۷۰ به ۱۳۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا قادر به ا صلاح ساختار مالی و توسعه پرتفوی سرمایه‌گذاری شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱۳۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آوردة نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره شرکت تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0