بااقتصاد
1400/07/18
20:23
از ورود استارت‌اپ‌های پیشگام به اکوسیستم بازار سرمایه به گرمی استقبال می‌کنیم/ حمایت سازمان بورس از سرمایه‌گذاری غیر مستقیم حقیقی‌ها در بازار سهام

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار، با تاکید بر تلاش و حمایت سازمان بورس در راستای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران حقیقی به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه، تصریح کرد: اسنپ یکی از شرکت‌های بالغ استارتاپی است که برای ورود به اکوسیستم بازار سرمایه پیشگام شده است و ما از ورود سایر استارت‌اپ‌ها به گرمی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بااقتصاد، میثم فدایی، در نشست خبری رونمایی از پلتفرم سوپراپ اسنپ که با همکاری مشترک شرکت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های جدی سازمان بورس، فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری غیر مستقیم سهامداران خرد در بازار سرمایه است و از زمانی که سازمان دستورالعمل سرمایه‌گذاری برخط با اجازه صدور و ابطال در اپلیکیشن‌های خارج از بازار سرمایه را صادر کرد، این امکان برای اپ‌های داخلی فراهم شد تا به اکوسیستم بازار سرمایه وارد شوند. بر اساس این دستورالعمل سازمان برای استارت‌اپ‌های پیشگام تسهیلات و مزایایی نیز در نظر می‌گیرد.


وی افزود: این موضوع از دو جنبه برای سازمان بورس دارای اهمیت است. نخست، پس از ورود عموم مردم به بازار سرمایه در سال ۹۹ که خروج از بازار در زمان ریزش‌ها با دشواری بسیارو همچنین اعتراض‌هایی همراه بود، حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری استارت‌اپی بیش‌تر احساس شد. همچنین برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار بدهی و سهام، ورود سریع این استارت‌اپ‌ها به اکوسیستم بازار سرمایه ضرورت یافت.


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، همکاری دوجانبه اسنپ، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی کشور و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سرمایه نوین، به‌عنوان بزرگ‌ترین و نخستین شرکت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را گام مهمی برشمرد و اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها بلندمدت و مداوم باشد.


خبرنگار: مولود غلامی




انتهای خبر

0
0