ایبنا
1400/04/21
14:38
شاخص ارتفاع ۱.۳ میلیون واحد را پس گرفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹ هزار و ۷۷ واحدی معادل ۱.۴۸ درصد به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۳۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۶۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و یکم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۸۷۰ واحدی معادل ۱.۴۸ درصد به رقم ۳۳۲ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۰۴۹ واحدی معادل ۰.۷۷ درصد، عدد ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۴۲ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۲۳۹ واحد رسید.



همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۲۴۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۷۲۹ واحد افزایش به رقم ۹۷۹ هزار و ۱۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۰۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کگل، پارسان، فارس، وغدیر و شپدیس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وسکرشا، برکت و بورس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۱۷ هزار و ۷۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(بورس کالای ایران) با ۱۵.۱۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای تکشا، کدما، سفارس، بنیرو و شاملا بود. همچنین نماد معاملاتی وسکرشا(س.سهام عدالت استان کرمانشاه) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قشهد، قلرست، کساپا، سهرمز، ثنوسا و برکت قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0