سنا
1400/06/09
13:42
توقف شاخص در نیم قدمی ۱.۵ میلیون واحدی

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، نهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۲۷ هزار و ۸۱۰ واحد به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۶۶ واحد کاهش، رقم ۴۴۶ هزار و ۸۹۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۲۰ هزار و ۹۹۷ واحد و شاخص بازار دوم، کاهش ۵۴ هزار و ۷۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فراورده های نفتی با ۱۱۲ هزار و ۶۰۸ معامله به ارزش ۱۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۲۵ هزار و ۵۵۴ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۷ هزار و ۱۸۱ معامله به ارزش ۸ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۹۱ هزار و ۴۸ معامله به ارزش ۸ هزار و ۱۲ میلیارد ریال و گروه بانک ها با ۴۸ هزار و ۹۸۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۴۵۲ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۷۸۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۹۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۸۷ واحد و شرکت فولاد خراسان با ۲۵۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۵۰۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۵۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۷۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۴۲ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.



انتهای خبر

0
0