آکادمی هلاکوئی
1399/12/15
12:20
تحلیل تکنیکال اتریوم؛ جمعه ۱۵ اسفند

اتریوم نتوانست سطوح قیمت بالاتر از حمایت ۱۶۰۰…

اتریوم نتوانست سطوح قیمت بالاتر از حمایت ۱۶۰۰ دلاری را حفظ کند و روند نزولی جدیدی را آغاز کرد. اتر (ETH) سطوح حمایتی ۱۵۸۰ و ۱۵۵۰ دلاری را شکست و به یک منطقه نزولی وارد شد.


در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD زیر یک خط روند صعودی بسیار مهم با حمایتی نزدیک به ۱۵۶۰ دلار یک شکست قیمت دیده شد. این شکست قیمت راه را برای ریزش بیشتر به زیر تراز ۱۵۰۰ دلار باز کرد. روند کاهش این جفت ارز تا زیر حمایت ۱۴۵۰ دلاری ادامه یافت و کاملا زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) قرار گرفت.


پس از کف سازی اتر در حدود سطح ۱۴۴۱ دلار ، قیمت به فاز تحکیم وارد شد. اولین مقاومت در مسیر صعود اتر، نزدیک به سطح ۱۵۲۰ دلار واقع است که به سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی روند نزولی ۱۵۹۸ دلار به ۱۴۴۱ دلار نزدیک می باشد.


نمودار اتریوم 2 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ جمعه 15 اسفندنمودار اتریوم 2 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ جمعه 15 اسفند

اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۱۵۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) قرار دارد. سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ فیبوناچی روند نزولی اخیر سقف قیمت نوسانی ۱۵۹۸ دلار به کف قیمت ۱۴۴۱ دلار نیز نزدیک به تراز ۱۵۵۰ دلار می باشد. علاوه بر این، در همان نمودار، یک خط روند نزولی مهم با مقاومتی نزدیک به ۱۵۶۰ دلار در حال تشکیل است.


قیمت اتر برای ورود به یک منطقه مثبت باید تراز ۱۵۵۰ دلار، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (ساعتی) و مقاومت خط روند را پشت سر بگذارد. در این حالت، مقاومت اصلی بعدی می تواند نزدیک به تراز ۱۶۰۰ دلار واقع گردد.


اگر روند صعود اتریوم نتواند بالاتر از سطوح مقاومتی ۱۵۲۰ و ۱۵۵۰ دلار ادامه یابد، احتمال دارد روند نزولی این ارز باردیگر از سر گرفته شود. اولین حمایت در این روندنزولی نزدیک به سطح ۱۴۵۰ دلار است.


شکست نزولی و بسته شدن قیمت زیر سطح ۱۴۵۰ دلار می تواند مسیر را تا رسیدن به زیر تراز ۱۴۰۰ دلار هموار کند. در این حالت، قیمت اتر حتی می تواند منطقه حمایتی ۱۳۷۵ دلار را در کوتاه مدت لمس نماید.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز ETH/USD کم کم در منطقه نزولی شتاب خود را از دست می دهد.


RSI ساعتی برای جفت ارز ETH/USD زیر سطح ۵۰ است.


حمایت اصلی: ۱۴۵۰ دلار


مقاومت اصلی: ۱۵۵۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0