سنا
1400/07/03
13:17
لبخند بورس تهران به پاییز

در جریان معاملات امروز، (شنبه، سوم ماه) شاخص کل با افزایش ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۴۴۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز کاری مهرماه، بیش از ۶ میلیارد و ۹۳۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول افزایش ۳۱ هزار و ۹۸۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۳ هزار و ۵۷۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه فلزات اساسی با ۵۵۷ هزار و ۵۸۳ معامله به ارزش ۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۴۰ هزار و ۵۲۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۸۲ هزار و ۸۱۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۸۲۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۵ هزار و ۷۲۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۲۸۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۶۸۷ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۲۸۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۵۴۲ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۴۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت بورس کالای ایران با ۲۴۵ واحد، شرکت پارس فولاد سبزوار با ۹۷ واحد، شرکت آسان پرداخت پرشین با ۸۲.۸۷ واحد، شرکت تراکنورسازی ایران با ۷۲ واحد و گروه مپنا با ۶۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


انتهای خبر

0
0