رمزارز نیوز
1400/10/25
11:23
شیبای جعلی نخرید!

توسعه‌دهندگان میم کوین محبوب شیبا (SHIB) روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در توییتر ادعا کردند که وبسایت کوین مارکت کپ… مطالعه مطلب ...

توسعه‌دهندگان میم کوین محبوب شیبا (SHIB) روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در توییتر ادعا کردند که وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) سه آدرس قرارداد جعلی SHIB متعلق به بلاکچین‌های شبکه هوشمند بایننس (BNB)، سولانا (SOL) و ترا (LUNA) را لیست کرده است.


در این بیانیه، تیم شیبا ادعا کرده که این آدرس‌ها ناامن هستند و کوین مارکت کپ از تصحیح این اشتباه خودداری کرده است. این تیم همچنین به کاربران هشدار داد که SHIB را از این آدرس‌ها خریداری نکنند؛ چون سرمایه آنها به طور غیرقابل برگشتی از بین می‌رود. در زمان انتشار این خبر، آدرس‌های قرارداد جعلی شیبا همچنان در صفحه این میم کوین در وبسایت کوین مارکت کپ قابل‌مشاهده هستند.


در پاسخ به این ادعاها، تیم کوین مارکت کپ با انتشار توییتی ادعا کرد که آدرس‌های قراردادی که در صفحه SHIB لیست شده‌اند، آدرس‌های کرم‌چاله‌ای یا ورم هول (wormhole) هستند که برای تسهیل تراکنش‌های بین زنجیره‌ای طراحی شده‌اند. به گفته این وبسایت محبوب ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال، تیم شیبا از طریق کانال‌های رسمی برای تماس و شفاف‌سازی بیشتر اقدام نکرده است.


در حالی که شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شیبا، در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است، اما پستی از یک کاربر توییتری به نام wenfloat@ را بازتوییت کرده که می‌گوید:


اگر می‌خواهید به کلاهبرداران اجازه دهید که قراردادهای نادرست را به صفحه ما اضافه کنند (ما فقط ERC-۲۰ هستیم)، باید SHIB را از لیستتان حذف کنید. حداقل با کلاهبردارها همکاری نخواهید کرد. ماه‌ها ما را نادیده گرفته‌اید. این کارتان حرفه‌ای است؟!


شیبا اینو به خاطر سودهای توکن SHIB خود در ۱۲ ماه گذشته و همچنین، سرمایه‌گذاران مشتاق (گاهی اوقات، بیش از حد مشتاق) خود شناخته شده است. در ماه دسامبر، اینفلوئنسر سابق SHIB و پلتفرم پرسش و پاسخ پزشکی Ask the Doctor، شکایتی را علیه شیتوشی کوساما به اتهام افترا تنظیم کرد و تهدید کرد که هویت شخصی او را در دادگاه فاش خواهد کرد. در پاسخ، این سایت در عرض چند ساعت تقریبا ۱۰ هزار نفر از ۵۸ هزار دنبال‌کننده خود را از دست داد و پست‌های توییتری آن با انبوهی از تمسخر کاربران مواجه شد.


انتهای خبر

0
0