سنا
1400/06/13
13:56
تداوم رشد شاخص بورس تهران

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۳ شهریورماه) ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد افزایش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد .


همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹ هزار و ۵۴ واحد افزایش به ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج ‌هزار و ۷۱۳ واحد رشد به ۲۹۳ هزار و ۵۶ واحد رسید .


شاخص بازار اول ۱۰ هزار و ۹۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۵۴۵ واحد افزایش داشتند .


در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۷۹۳ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۷۳۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۱۱۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۱۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۴۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۱۱ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۱۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۰۹ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند .


در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۵ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۱۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند .


برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و فولاد مبارکه اصفهان (فملی) در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند .


گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۲ ‌میلیون و ۱۹۶ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد .


انتهای خبر

0
0