نود اقتصادی
1400/12/20
10:36
🔴 تحریم روسیه خط بطلانی بر نظریات اقتصاددانان نئوکلاسیک/ مگر نمی‌گفتند اگر در اقتصاد جهانی هضم شویم، دیگر تحریم نمی‌کنند، روسیه را ببینید 🔹دکتر ...

🔴 تحریم روسیه خط بطلانی بر نظریات اقتصاددانان نئوکلاسیک/ مگر نمی‌گفتند اگر در اقتصاد جهانی هضم شویم، دیگر تحریم نمی‌کنند، روسیه را ببینید




🔹دکتر بیژن عبدی اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی برای «نود اقتصادی» نوشت: یکی از نکات جالب توجه در مورد درگیری‌های اخیر روسیه و اوکراین، اثبات اظهارات بی‌پایه اقتصاددانان نئو کلاسیک بود که سالیان سال، تلاش می‌کردند تا آنرا تئوریزه کنند و به خورد کشورهای در حال توسعه بدهند.



🔹این اقتصاددانان معمولا تاکید می‌کردند که اگر روابط اقتصادی بین المللی گسترش یابد و سرمایه گذاری خارجی در ایران بیشتر شود، آنگاه امنیت ما بیشتر تامین خواهد شد و کشورهای جهان به دلیل وابستگی متقابل اقتصادی، تمایلی به تحریم نخواهند داشت.



🔹با همین نظریه‌ها سالیان سال کشور را تشویق به پیوستن به wto کردند و اقدام به اجرای تمام نسخه های بانک جهانی، در رابطه با حذف حمایت دولت از صنعت ملی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به بهانه حذف یارانه‌های پنهان و دهها دستورالعمل تحمیلی دیگر کردند، که نتیجه آن، وضعیت اسف بار تورمی موجود است!



🔹در گیری های اوکراین و تحریم روسیه نشان داد که اراده سیاسی دولتها، ماوراء تمامی توجیحات اقتصادی در صحنه تجارت جهانی است و بسیاری از کشورهای صنعتی، حاضرند مردم ، جامعه و صنایع ملی خود را تحت فشار بگذارند تا به خواسته های سیاسی خود برسند.



🔹روسیه همواره تعاملات اقتصادی گسترده‌ای با کشورهای مختلف داشته و سرمایه خارجی جذب کرده است. ولی با این حال زمانی که منافع دولت‌های غربی ایجاب کرد تصمیم به تحریم روسیه گرفتند و هیچ کس هم نتوانست جلوی آن را بگیرد.



✅ کانال آخرین اخبار و تحلیل‌های روز اقتصاد ایران↙️



🆔 https://telegram.me/joinchat/EZnefD۹kO۸xINJK_Z۵xVqQ

انتهای خبر

0
0