آکادمی هلاکوئی
1401/05/11
20:40
اتریوم در میان نگرانی های فزاینده ارتقاء، ۶ درصد کاهش یافت

اتریوم (ETH) طی ۲۴ ساعت گذشته ۶.۷۸ درصد…

اتریوم (ETH) طی ۲۴ ساعت گذشته ۶.۷۸ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۶۰۰ دلار رسید.


دومین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار ۱۹۲.۷۳ میلیارد دلار در حال حاضر با قیمت حدود ۱۵۷۵ دلار در حال تغییر است.


بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ(CoinMarketCap)، قیمت کنونی معاملات نسبت به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۸۹۱ دلار ثبت شده در نوامبر ۲۰۲۱(آبان ۱۴۰۰)، ۶۷ درصد کاهش یافته است.


حرکت نزولی قیمت اتریوم ممکن است به نگرانی های فزاینده در مورد آینده اتریوم و استخراج کنندگان آن پس از merge نسبت داده شود. انتظار می رود این رویداد در ماه سپتامبر(شهریور) رخ دهد.


اوگنی گیوی(Evgeny Gaevoy)، مدیر عامل وینترمیوت(Wintermute)، در توییتی نوشت: «خطرهای بالقوه زیادی با ارتقاء اتریوم وجود دارد. این واقعیت که مردم سال‌ها بر روی آن کار می‌کنند به این معنی نیست که به خوبی از پس آن برخواهد آمد.»


در حال حاضر، اتریوم از همان مدل اجماع بیت‌کوین استفاده می‌کند که به اصطلاح ماینرها را ملزم می‌کند که بدون توقف کار کنند تا تراکنش‌ها را تایید و امنیت شبکه را حفظ کنند. رویداد merge از این مدل اجماع به یک نسخه کاملا سبزتر به نام اثبات سهام تغییر خواهد کرد.


این تغییر همچنین به این معنی است که ماینرها دیگر شبکه را حفظ نخواهند کرد، بلکه اعتبار سنجی را حفظ خواهند کرد. به جای خرید مزارع برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها، کاربران می‌توانند ۳۲ اتریوم را به اشتراک بگذارند تا در شبکه ارتقاء یافته اعتبارسنجی شوند و برای اعتبار سنجی های خود سود کسب می کنند، اما در صورت رفتار متقلبانه، ممکن است ضرر کنند.


آنت پول(Antpool)، پلتفرم استخراج ارزهای دیجیتال که توسط سازنده سخت‌افزار بیت مین(Bitmain) پشتیبانی می‌شود، ۱۰ میلیون دلار در اتریوم کلاسیک(Ethereum Classic)، سرمایه‌گذاری کرده است تا از منافع تجاری خود پس از ارتقاء محافظت کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0