آکادمی هلاکوئی
1400/11/03
10:50
همزمان با زمستان سرد بازار کریپتو، کاخ سفید برنامه های تازه ای برای این بخش در نظر دارد

در حال حاضر، بیت کوین حدود ۵۰ درصد…

در حال حاضر، بیت کوین حدود ۵۰ درصد از رکورد تاریخی ۶۹۰۰۰ دلاری خود در سال گذشته فاصله گرفته است. بسیاری از کارشناسان ضعف و سقوط اخیر بازار را نتیجه خروج نقدینگی توسط فدرال رزرو از بازار می دانند. اما ترس از مقرراتی که فشار دوچندانی را بر این صنعت اعمال خواهد کرد روز به روز بیشتر می شود.


سرکوب رمزارزها در روسیه قریب الوقوع به نظر می رسد، بریتانیا مواضع سختگیرانه ای در خصوص تبلیغات کریپتو اتخاذ کرده است و اتحادیه اروپا نگران معضلات مربوط به استخراج در این بخش است. این درحالی است که برجسته ترین مشکل در ایالات متحده، نحوه تامین “امنیت” در مورد توکن های رمزنگاری است.


گزارش ها حاکی از آن هستند که دولت بایدن در حال آماده سازی استراتژی کل خود برای دارایی های دیجیتال است. بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه گزارش داد که انتظار می رود نسخه اولیه این طرح، که خطرات و فرصت های بالقوه این بخش را مشخص می کند، فوریه ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند) منتشر شود. زمانی که این اتفاق بیفتد، فرمان اجرایی مربوط به قوانین ارزهای دیجیتال، رئیس جمهور بایدن و دولت او را در کانون توجه بخش کریپتو قرار خواهد داد.


این اقدام به پشتوانه راهکارهای اولیه و ناقص نهاد تنظیم کننده اوراق بهادار یعنی SEC، تنظیم کننده کالاها CFTC و وزارت خزانه داری ایالات متحده انجام می شود.


اخیرا، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خاطرنشان کرده بود که صرافی‌های ارز دیجیتال همزمان با قرارگیری تحت قانون “حقوق حمایت از سرمایه گذار”، شاهد افزایش فشارهای نظارتی خواهند بود. شایان ذکر است که در همین راستا، به تازگی شاهد تعطیلی دو صندوق قابل معامله بیت کوین با پشتوانه فیزیکی دیگر بودیم.


بدین سبب، پیش بینی می شود پیش‌نویس‌های بعدی طرح های آتی پیرامون راهبردهای حوزه کریپتو «چالش‌های اقتصادی، نظارتی و امنیت ملی» بیشتری را در بخش کریپتو به دنبال داشته باشد.


طبق گزارشات، این دستورالعمل از حمایت سازمان‌های دیگری مانند شورای نظارت بر ثبات مالی و وزارت بازرگانی ایالات متحده نیز برخوردار خواهد بود. این درحالی است که کار بر روی CBDC ایالات متحده همچنان ادامه دارد.


فدرال رزرو در مقاله اخیر خود دراین باره گفت:


“معرفی CBDC یک نوآوری بسیار مهم در سیستم پولی آمریکا است”.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0