ایبنا
1400/10/12
13:18
شاخص کل بورس در دومین روز هفته درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۳ واحدی معادل ۰.۰۲ درصدی به یک میلیون و ۳۷۹ هزار و یک واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت دو واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی ولی خفیف اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۳۴۱ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افزایش ۵۲ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۳ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۶۱۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۳۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شبندر، کچاد و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخوز، شپدیس و پارس، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۴ هزار و ۱۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۱ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غاذر (کشت‌وصنعت پیاذر) با ۴.۸۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، غگرجی، ونیرو و مداران بود. همچنین نماد معاملاتی دیران (ایران دارو) با ۴.۸۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غمهرا، واعتبار، خنصیر و ولملت قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0