همفکران
1400/05/24
09:15
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت صندوق بازنشستگی از فلزی‌ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، بانک تجارت همچنان یکه‌تاز است چند روزی است که بازار گردان این سهم به‌خوبی از آن حمایت می‌کند، صندوق بازار گردانی تجارت همچنان خریدار است، این صندوق ۳۹ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد همچنین شخص حقیقی نیز اقدام به خرید ۳ میلیون از سهام بانک ایران‌زمین کرد اما در گروه بانکی‌ها، شخص حقیقی اقدام به فروش ۶ میلیون از سهام بانک آینده و یک‌میلیون از سهام بانک سامان کرد.


برکت بعد از مدت‌ها خریدار نداشت، همچنین شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تامین نیز ۲ میلیون از سهام هلدینگ دارو پخش را بفروش رساند در ادامه شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تامین نیز یک‌میلیون از سهام داروسازی شهید قاضی را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها نیز، شرکت سیمان فارس نو بیش از یک‌میلیون سهام سیمان سپاهان را بفروش رساند اما موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بیش از یک‌میلیون سهام سیمان شاهرود را خریداری کرد.


فولادی‌ها برخلاف ابتدای هفته با فروش روبرو شدند، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و ازکارافتادگی که طی هفته گذشته ۱۰۶ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرده بود روز شنبه نیز ۱۶ میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد همچنین موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که بیش از ۹ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرده بود مجددا بیش از ۴ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که این هفته در بازار همواره خریدار بوده است، روز شنبه یک‌میلیون از سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری را خریداری کرد، این شرکت همچنین ۲۰ میلیون از سهام مبین انرژی خلیج‌فارس وبیش از ۲ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی را خریداری کرد.


شرکت بیمه کوثر که طی هفته گذشته، بیش از ۲۷ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هلدینگ غدیر را بفروش رسانده بود، روز چهارشنبه نزدیک به ۲ میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد اما روز شنبه نزدیک به ۱۷ میلیون از سهام هدینگ سرمایه‌گذاری غدیر را بفروش رساند.


موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۱۹ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی سپهر بازار سرمایه ۹ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین ۹۲ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین را که توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فروخته‌شده بود را خریداری کرد.


موسسه رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه ۱۰ میلیون از سهام گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۱۰ میلیون از سهام ایران ترانسفو و شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری ۱۳ میلیون از سهام خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را بفروش رساندند.




انتهای خبر

0
0