بورس۲۴
1401/03/29
18:58
پیش بینی بورس فردا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش انگیزه برای ورود به برخی صنایع

با اینکه احتمالا بخشی از عرضه‌های امروز به معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما احتمالا انگیزه معامله‌گران برای ورود به برخی صنایع و نمادها بیشتر شده و در ادامه با معاملاتی متعادل و بهتر روبرو خواهیم شد.

پیش بینی بورس فردا 30 خرداد 1401/ افزایش انگیزه برای ورود به برخی صنایع

بورس۲۴ : بورس تهران معاملات امروز را در شرایطی متعادل آغاز کرد که با وجود تحرکات اندک سمت تقاضا در نیمه اول، بتدریج معاملاتی بی‌جان و کم‌حجم را در کلیت بازار مشاهده کرده و تحرکات مثبت تنها در برخی صنایع چون بانکی‌ها به چشم می‌خورد. بدین‌ترتیب در شرایطی که مطابق انتظارمان از فشار فروش روز گذشته خبری نبود شاخص کل با افت ۰.۱۱ درصدی و شاخص هم وزن با پیشروی ۰.۰۴ درصدی روبرو شدند.


این روزها در کنار داغ شدن بحث وضعیت متغیرهای اقتصادی و اثرشان بر بازار سرمایه که معامله‌گران را بسیار محتاط کرده است، روند ورود و خروج پول به صنایع مختلف حاکی از آن است که معامله‌گران تحت تاثیر اخبار، خبرهای بورس کالا در برخی صنایع و گزارشات کدال که این روزها یک به یک منتشر می‌شوند اقدام به معامله می‌کنند.


چنانچه می‌بینیم قاب سبزرنگ برخی نمادهای بانکی از انتشار صورت مالی‌های نسبتا خوب از این نمادها ناشی می‌شود، اما عملکرد کمتر از انتظار برخی صنایع و کاهش حاشیه سود برخی نمادها به دلایل متعدد در کنار نوسانات بازارهای جهانی سبب شده تا معاملات در این صنایع کم‌رمق دنبال شود.


کما اینکه دیدیم بحث تحریم‌ها در برخی شرکت‌های پتروشیمی در کنار افزایش هزینه‌ها در فصل قبل و افت قیمت‌های جهانی جو منفی را در این گروه افزایش داده‌است. اما باز هم تاکید ما بر آن است که سودآوری این صنعت پرپتانسیل با تهدید جدی روبرو نیست و تحریم شرکت‌های حوزه پتروشیمی از گذشته نیز وجود داشته و بنابراین قبلا نیز فروش با ارائه تخفیف و یا اصطلاحا دور زدن تحریم صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرفته و طبیعتا این روند ادامه نیز خواهدداشت.


حال روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در ساعت انتهایی معاملات نشان می‌دهد با اینکه احتمالا بخشی از عرضه‌های امروز به معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما با توجه به ترافیک مجامع در تیرماه و تقسیم سود شرکت‌ها و البته معاملات رو به رشد بورس کالا در صنایعی چون سیمان، احتمالا انگیزه معامله‌گران برای ورود به برخی صنایع و نمادها بیشتر شده و در ادامه با معاملاتی متعادل و بهتر روبرو خواهیم شد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0