ایبنا
1401/02/10
14:12
رشد هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۶۰ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۵۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۶۰ واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۴۸۸ واحدی، عدد ۴۱۵ هزار و ۱۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۷۰ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۲۱۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۵۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۱۶۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۱ هزار و ۷۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، حکشتی، شبندر، شتران و شپدیس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، تاپیکو و خودرو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۰۸ هزار و ۳۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غسالم(سالمین ) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شوینده، دامین، غشاذر و غشاذر بود. همچنین نماد معاملاتی خکار(ایرکا پارت صنعت) با ۵.۰۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ورنا، خمحور، ولغدر و خنصیر قرار گرفتند.





انتهای خبر

0
0