کانال کدال
1400/02/13
12:10
‍ ‍ ‍🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت 📊 نماد: ددام (شرکت داروسازي زاگرس فارمد پارس) 📝 معرفی شرکت: شرکت با بیش از 20 سال سابقه در...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپنت



📊 نماد: ددام (شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس)



📝 معرفی شرکت:


شرکت با بیش از ۲۰ سال سابقه در تولید داروهای دامی، با بهره وری ۵۶۰۰۰ متر مربع مساحت تولیدی،۴۷۹۰ متر مربع دفاتر اداری و اشتغال زایی برای بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان متخصص کشور، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده داروهای دامپزشکی در سطح کشور است. این شرکت در عصر پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و در دوران جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۲ با نام داروسازی داملران، باهدف تولید داروهای دامی با مشارکت نیروهای کارآمد و متعهد در تخصص‌های دامپزشکی، داروسازی، شیمی، میکروبیولوژی و مهندسی با گرایش‌های گوناگون، در شهرستان بروجرد تاسیس گردید. در سال ۱۳۸۲ به‌منظور ایجاد هم‌افزایی با بخش تولید داروهای دامی شرکت رازک ادغام گردیده و تحت نام شرکت داروسازی داملران رازک فعالیت نمود. در سال ۱۳۹۳ نیز با ورود به عرصه تولید دارو های استریل انسانی و دامپزشکی به نام فعلی تغییر نام داد.



✳️ طرح های توسعه: ——-



❇️ ترکیب درآمدی شرکت:


🔹درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶٪ افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ مبلغ ۱۳میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است .میزان بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ برابر ۷۰٪ درصد می باشد در حالی که در سال ۹۸ برابر ۶۱٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۹٪ افزایش یافته است.نسبت ROE صنعت عدد ۷۶٪ را نشان می دهد و ROE شرکت ۶ درصد پایین تر از متوسط صنعت است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت نشان دهنده کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است. این نسبت در سال ۹۸ برابر ۰.۷۶ بوده و در سال ۹۹ برابر ۰.۹۷ بوده است و شاهد رشد ۰.۲۱ گردش دارایی ها می باشیم. علت افزایش این نسبت رشد بیشتر درآمد نسبت به دارایی های شرکت می باشد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. نسبت اهرم مالی در سال ۹۹ عدد ۱.۹۸ نشان می دهد و در سال ۹۸ برابر ۱.۷۴ بوده است و بیانگر افزایش ۰.۲۴ اهرم مالی است که علت افزایش این نسبت رشد بیشتر دارایی های شرکت نسبت به حقوق صاحبان سهام می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۳۶٪ به ۴۰٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر رشد ROE، رشد حاشیه سود خالص، گردش دارایی و اهرم مالی شرکت می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #ددام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:

انتهای خبر

0
0