پارسی بورس
1400/11/20
19:01
سهم تجلی از ۴۸ پروژه چقدر است؟/ سهامداران بورسی بخوانند تجلی توسعه معادن و فلزات در اجرای ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» نقش فعالی دارد. ...

سهم تجلی از ۴۸ پروژه چقدر است؟/ سهامداران بورسی بخوانند




تجلی توسعه معادن و فلزات در اجرای ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» نقش فعالی دارد.


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر «کگل»، مجتمع فولاد مبارکه «فولاد»، شرکت ملی صنایع مس ایران «فملی»، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد»، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان «پارسان» ۶ غول «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» هستند که مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی را بر عهده دارند.



شرکت تجلی معادن و فلزات به عنوان زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در پروژه‌های مهمی همچون توسعه معدن جانجا به عنوان یکی از ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی نقش مهمی دارد. این پروژه‌ها توسط «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد. پیشرفت و موفقیت در به‌نتیجه رسیدن این پروژه‌ها علاوه بر آنکه اشتغال و توسعه را به همراه دارد، سهامداران بورسی را نیز منتفع خواهد کرد.


مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: تجلی معادن و فلزات در ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مشارکت فعال دارد.


وی از جمله مهم‌ترین مشارکت‌های تجلی را مربوط به حضور در کنسرسیوم معدن طلا و مس جانجا عنوان کرد و گفت: تجلی با مشارکت در کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های چادرملو، گل گهر، گهرزمین، صنایع و معادن غدیر و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مزایده معدن طلا و مس جانجا برنده شده است.


علی اکبری در خصوص جزییات معدن جانجا گفت: معدن مس جانجا یکی از این ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» است این معدن در شمال سیستان و بلوچستان با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. احداث این پروژه چندین سال طول می‌کشد و اشتغال زایی به همراه دارد.



علی اکبری با اشاره به دیگر پروژه‌های دیگری که تجلی در آن حضور فعال دارد، افزود: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پروژه احیاء و فولادسازی و نورد کردستان مشارکت دارد. این پروژه از جمله ۴۸ پروژه گروه پیشرانان پیشرفت ایران است که تجلی با مشارکت شرکت توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در حال انجام آن است.


مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات همچنین از مشارکت تجلی در پروژه سقز خبر داد و گفت: تجلی در راستای توسعه و بالندگی کشور طرح‌های مشترکی با چادرملو دارد که مشارکت در پروژه بزرگ فولادسازی و تولید ۴ میلیون تنی چادرملو و مشارکت در احیاء و فولادسازی سرمد ابرکوه از جمله مهم‌ترین آنهاست که آن نیز یکی از ۴۸ پروژه گروه پیشرانان پیشرفت ایران است.


جزییات ۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران»



از جمله مهم‌ترین نتایج اجرایی شدن پروژه‌های «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» می‌توان به ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم اشاره کرد.



۴۸ پروژه «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» از آغاز، در دوره راه‌اندازی و پس از تکمیل و شروع به فعالیت اشتغالزا خواهند بود.



این ۴۸ پروژه به لحاظ ابعاد گسترده‌ای که دارند در دوره راه‌اندازی و احداث، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کنند و باعث رونق تولید می‌شوند و با شروع به کار یک جهش چشمگیر را شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر

0
0