همفکران
1400/07/20
09:05
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت به پتروشیمی ها رسید

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۳ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی تجارت ۲۲ میلیون از سهام بانک تجارت را و شرکت بارقه امید ایرانیان ۵۷ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد اما شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۲۵ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند در بانک سینا نیز صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک سینا یک‌میلیون و شرکت سهامی بیمه ایران ۵ میلیون از سهام این بانک را خریداری کردند، شخص حقیقی ۲ میلیون و صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش ۵ میلیون از سهام بانک سامان را و صندوق بازار گردانی توسعه بازار تمدن نزدیک به ۴ میلیون از سهام بانک شهر را خریداری کردند.


در دارویی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا که روز گذشته بیش از یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد بود ۳ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساند همچنین شخص حقیقی نیز بیش از یک‌میلیون از سهام الحاوی را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان ۲ میلیون از سهام فولاد خوزستان را خریداری کرد همچنین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر ۶ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کرد در فولاد کاویان نیز همچنان شرکت صبا میهن بیش از ۲ میلیون از سهم این شرکت را خریداری می‌کند.


شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۵۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد، شرکت صادر فر نیز ۱۶ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد همچنین صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش نیز یک‌میلیون از سهام اعتباری ملل را خریداری کرد.


در گروه محصولات شیمیایی، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از ۳ میلیون از سهام گروه پتروشیمی ایرانیان، ۶ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بیش از ۲ میلیون از سهام پتروشیمی تندگویان را خریداری کرد.


اما در روز گذشته صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون از سهام کود شیمیایی اوره لردگان را بفروش رساند، شرکت سرمایه‌گذاری سدید تدبیر ۷ میلیون از سهام گروه صنعتی سدید، شرکت زینت تجارت آریا ۴ میلیون از سهام بیمه رازی، شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر ۴ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری پویا، شرکت صنعتی مینو ۲ میلیون از سهام قاسم ایران را بفروش رساندند.


همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل ۱۱ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری توسعه ملی را بفروش رساند، موسسه اندوخته شاهد ۱۳ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری شاهد و شرکت بانک سرمایه ۴۹ میلیون از سهام بیمه پارسیان را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0