رمزارز نیوز
1400/11/02
11:18
کدام کشور ۴۱۰ بیت کوین خرید؟

نایت بوکله، رئیس جمهور السالوادور، رسما اعلام کرد که خرید ۴۱۰ واحد BTC با قیمت ۱۵ میلیون دلار انجام شده است. در این معامله هر بیت… مطالعه مطلب ...

نایت بوکله، رئیس جمهور السالوادور، رسما اعلام کرد که خرید ۴۱۰ واحد BTC با قیمت ۱۵ میلیون دلار انجام شده است. در این معامله هر بیت کوین به قیمت ۳۶۵۸۵ دلار خریداری شده است.


السالوادور، کشوری در آمریکای مرکزی، ۴۱۰ بیت کوین به ذخایر ملی خود اضافه کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین زیر ۳۷۰۰۰ دلار است. چنین قیمت آخرین بار در ۲۶ جولای ۲۰۲۱ در لیست صرافی‌ها ثبت شده بود.


السالوادور در ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی پذیرفت. این کشور آمریکای مرکزی از بیت کوین به عنوان ابزاری برای غلبه بر تورم فاجعه‌بار و کاهش ارزش پول ملی استفاده می‌کند. تا به امروز دولت السالوادور ۱۸۰۱ بیت کوین را در عرض چهار ماه خریداری کرده است. مقامات و مسئولان اقتصادی این کشور تلاش می‌کنند تا خرید بیت کوین را در روزهایی انجام دهند که قیمت این رمزارز کاهشی است. در نتیجه این معامله بهترین شکار بیت کوین از نظر قیمت برای کشور السالوادور محسوب می‌شود.


با خرید بیت کوین در سطح ۳۶۰۰۰ دلار و فروش این رمزارز پس از افزایش قیمت، سود خوبی نصیب دولت السالوادور خواهد شد. نایب بوکله معتقد است که بعضی از افراد بیت‌کوین‌های خود را ارزان می‌فروشند. او یکی از حامیان بیت کوین است و معتقد است این دارایی گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.


با توجه به داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، بیت کوین از اواسط ژوئن روندی افزایشی را طی کرد. در نهایت در هفته اول نوامبر بالاترین رکورد قیمتی تاریخ (حدود ۶۹ هزار دلار) ثبت شد. با این حال، طی سه گذشته ماه شاهد کاهش شدید قیمت BTC بوده‌ایم. دلیل این موضوع تمایل فعالان بازار به خرید آلت کوین‌ها است. فعالانی که سود خوبی از افزایش قیمت بیت کوین به جیب زده‌اند. گزارش جدیدی از Crypto.com پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی کریپتو تا پایان سال ۲۰۲۲ میزبان یک میلیارد کاربر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند السالوادور، پذیرش و استفاده از بیت کوین را آغاز کنند.


به نظر می‌رسد دولت‌ها به زودی مجبور شوند که سیاست‌های دوستانه‌تری نسبت به صنعت کریپتو اتخاذ کنند. هر روز فشارهای رسانه‌ای و اجتماعی به دولت‌های کشورهای در حال توسعه افزایش می‌یابد. به علاوه مشکلات اقتصادی ناشی از بحران‌های سیاسی و کرونا سبب خواهد شد تا حکومت‌ها نتوانند اشتیاق و تمایل مردم نسبت به فعالیت در حوزه کریپتو را نادیده بگیرند.


انتهای خبر

0
0