بلومبرگ فارسی
1399/10/23
09:47
ادامه: در جریان جنگ نفتکش ها، نیروی دریایی آمریکا به اسکورت کشتی ها در خلیج فارس متوسل شد. در سال 2019 یک ناو هواپیمابر و بمب افکن B-52 به منطقه ا...

ادامه:



در جریان جنگ نفتکش ها، نیروی دریایی آمریکا به اسکورت کشتی ها در خلیج فارس متوسل شد. در سال ۲۰۱۹ یک ناو هواپیمابر و بمب افکن B-۵۲ به منطقه اعزام کرد. در همان سال، آمریکا یک عملیات نگهبانی با مشارکت، انگلیس، استرالیا، بحرین و امارات موسوم به ایجاد امنیت دریایی بیت المللی آغاز کرد.



عربستان بیشترین صادرات نفت از طریق تنگه هرمز را انجام می دهد هرچند که می تواند این صادرات را با استفاده از خط لوله ۷۴۶ مایلی در سراسر این کشور به پایانه ای در دریای سرخ انجام دهد. امارات هم تاحدی می تواند این تنگه را با ارسال ۱.۵ میلیون بشکه در روز از طریق خط لوله از میادین نفتی خود به بندر فجیره در خلیج عمان دور بزند.



مقداری از نفت عراق هم می تواند از بندر سیهان ترکیه از طریق دریا صادر شود اما ۸۵ درصد انتقال نفت این کشور از طریق تنگه هرمز است که این کشور را به شدت به این آبراه رایگان وابسته می کند.



کویت، قطر و بحرین هیچ گزینه ای ندارند. صادرات نفت عربستان از این طریق بسیار هزینه بر و طولانی مدت خواهد بود. امارات هم از زمان نخستین تهدید ایران در سال ۲۰۱۱ در اتمام و ارسال نفت از طریق خط لوله ذکر شده موفق نبوده است.




https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/۲۰۲۱-۰۱-۱۰/why-the-strait-of-hormuz-is-a-global-oil-flashpoint-quicktake




☑️


بلومبرگ فارسی✔️



انتهای خبر

0
0