آکادمی هلاکوئی
1399/12/15
09:40
روی کثیف کریپتو: ۲۷۰ آدرس ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ پولشویی کردند

این مطلب ترجمه کارشناسان رسانه الجزیره بوده و…

این مطلب ترجمه کارشناسان رسانه الجزیره بوده و مورد تایید آکادمی نمی باشد و طبق درخواست مدیرت آکادمی هلاکوئی این مطلب در سایت آکادمی منتشر شده که همه افراد و کاربران سایت از نظرات دیگر رسانه‌ها مطلع شوند.


تحقیقات به اشتراک گذاشته شده از خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نشان داد که مجرمان از کارگزاری‌ها و خدمات کریپتویی کوچک برای پولشویی هزاران میلیون دلار پول کثیف دیجیتال استفاده میکنند.


در مجموع ۲۷۰ آدرس کریپتویی که بسیاری از آنها به کارگزاران مرتبط بوده است، سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار کوین دیجیتال غیرقانونی دریافت کرده‌اند. این حدودا ۵۵ درصد از کل جریان‌های جنایی کریپتویی است که توسط Chainalysis شناسایی شده است.


آدرس کریپتویی مجموعه‌ای از حروف و اعداد تصادفی است که نمایانگر موقعیت مکانی در یک شبکه‌ی مجازی است. به عنوان مثال، بیت کوین میتواند از یک آدرس خاص برای دیگران در شبکه خود ارسال شود.


استفاده غیرقانونی از رمزارزها از مدت‌ها پیش قانون گذاران و مجریان قانون را نگران کرده است، وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن، و رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، هر دو خواستار نظارت دقیق‌تر بر آن هستند.


درخواست برای ایجاد قوانین سختگیرانه در حالی است که سرمایه گذاران بزرگتر، به ویژه از ایالات متحده، از بیت کوین حمایت میکنند و برای آن یک رالی ۱۰۰۰ درصدی از مارس(اسفند) سال گذشته ایجاد کرده‌اند.


با این وجود پول مجازی در سراسر جهان مشمول مقررات کمی می‌باشد و همچنان در بین مجرمان محبوب است. به عنوان مثال، روز چهارشنبه، آژانس پلیس اروپا، یوروپول، گفت که در دستگیری هکرهایی که مظنون به سرقت دارایی‌های کریپتویی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار هستند، کمک کرده است.


تحقیقات Chainalysis فقط جرایمی که در دفتر کل بلاکچین است را پوشش داده است، از جمله کلاهبرداری، دزدی‌های سایبری، باج افزارها و بازارهای دارک‌نت که برای خرید قاچاق استفاده میشود.


همچنین خدمات متصل به صرافی‌های کریپتویی به آن آدرس‌های دیجیتالی مرتبط بودند. در این تحقیق آمده است که برخی ممکن است به دلیل سهولت بررسی انطباق، سهوا وجوه نامشروع دریافت کرده باشند.


مقیاس واقعی پولشویی و سایر جرایم کریپتویی – به عنوان مثال، جایی که مجرمان از بیت کوین برای پول شویی پول نقد استفاده میکنند، مشخص نیست.


به گفته‌ی Chainalysis، ایالات متحده، روسیه و چین بالاترین میزان ارز دیجیتال را از آدرس‌های غیرقانونی دریافت کردند، که نشان دهنده‌ی سهم بالای آنها در ترید کریپتو است.



منبع: Aljazeera


انتهای خبر

0
0